شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ملک#عربستان#عمان#پادشاه عربستان

عربستان| تماس تلفنی ملک سلمان با پادشاه عمان


عربستان| تماس تلفنی ملک سلمان با پادشاه عمان

پادشاه عربستان به دنبال اعتراضات اخیر عمان علیه وخامت اوضاع اقتصادی این کشور با هیثم بن طارق تماس گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در پی اعتراض به شرایط سخت اقتصادی و روند اخراج کارگران در بسیاری از شهرهای عمان با «هیثم بن طارق» سلطان عمان تماس گرفت.

آژانس مطبوعاتی رسمی عربستان سعودی اعلام کردند که ملک سلمان در طی این تماس آرزوی پیشرفت و سعادت برای عمان و ملت عمان کرد.

سلطان عمان در مقابل نیز از ملک سلمان به دلیل ابراز همدلی خود تشکر و برای وی آرزوی تندرستی، سلامتی و پیشرفت کرد.

بر اساس گزارش مطبوعاتی عربستان طی این تماس ، روابط دو جانبه بین دو کشور بررسی شد. همچنین راه‌های توسعه و تقویت آنها در زمینه‌های مختلف و تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تجمعات پراکنده در عمان در اعتراض به اخراج کارگران و وضعیت نابسامان اقتصادی با اعزام نیروهای امنیتی همراه بود و تظاهرات‌کنندگان طی این اعتراضات به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند که پلیس نیز با پرتاب گازاشک‌آور با آنان مقابله کرد.

بر اساس فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد ، ده‌ها تن از اهالی شهر صحار در خیابان تجمع کردند و در برابر آنها خودروهای پلیس ضد شورش به چشم می‌خورد.

این اعتراضات، نخستین تظاهرات در دوره پادشاهی سلطان هیثم بن طارق به شمار می‌رود که در ژانویه سال 2020 میلادی پس از درگذشت سلطان قابوس بن سعید بر تخت سلطنت عمان نشست.

انتهای پیام/