شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#تحقیق و تفحص#تبریز#نماینده مردم

جزئیات جلسه غیر علنی مجلس؛ رسیدگی به ۱۰۲۷ سوال از وزرا و ۱۹۰ تحقیق و تفحص


جزئیات جلسه غیر علنی مجلس؛ رسیدگی به 1027 سوال از وزرا و 190 تحقیق و تفحص

نماینده مردم تبریز در مجلس جزئیات جلسه غیر علنی قوه مقننه درباره بررسی عملکرد مجلس در اجلاسیه اول را تشریح کرد.

احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در تشریح جلسه غیر علنی امروز قوه مقننه، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی از عملکرد هیئت رئیسه در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون گزارش مطرح کردند.

وی افزود: گزارش ارائه شده درباره نواقص موجود و اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا مجلس در اجلاسیه دوم پخته‌تر و سنجیده‌تر عمل کند، بود.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه در این جلسه غیر علنی گزارشی از تعداد طرح‌ها و لوایح اعلام وصول و بررسی شده در اجلاسیه اول به نمایندگان ارائه شد، اظهار کرد: در اجلاسیه اول قوه مقننه 711 طرح و لایحه اعلام وصول شده است؛ این در حالی است که در مجلس دهم مجموع طرح‌ها و لوایحی که اعلام وصول شده 506 مورد بوده است.

علیرضا‌بیگی در همین راستا ادامه داد:همچنین در مجموع طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده در چهار سال کاری مجلس نهم 481 مورد و در چهار سال کاری مجلس هشتم 316مورد، مجلس هفتم 377مورد و مجلس ششم 338 مورد بوده است.

نماینده تبریز در مجلس همچنین درباره تعداد تذکرات شفاهیو و کتبی که در اجلاسیه اول مجلس مطرح شده ، گفت:در طول یکسال گذشته تعداد تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور 2813 مورد، تذکرات شفاهی 2104مورد، سؤال از وزرا 1027 مورد، تحقیق و تفحص 190مورد، قرائت گزارش کمیسیون‌ها طبق ماده 45 آئین‌نامه 320 مورد بوده است.

انتهای‌پیام/