شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#لندن#مقامات#انگلیس

یک عضو پارلمان انگلیس:

مقامات لندن در کشتار مردم فلسطین با اسرائیل همدست هستند

مقامات لندن در کشتار مردم فلسطین با اسرائیل همدست هستند

یک عضو پارلمان انگلیس مقامات لندن را به همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم فلسطین متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «زهرا سلطانا» عضو حزب کارگر و نماینده پارلمان انگلیس «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور را در مورد استفاده از سلاحهای ساخت انگلیس توسط نظامیان اسرائیلی در عملیات تجاوز به نوار غزه و همچنین تلاش مقامات لندن برای انکار نقش خود در کشتار مردم مظلوم فلسطین را مورد پرسش قرار داد.

سلطانا در بخشی از نشست پرسش و پاسخ که با حضور جانسون در محل پارلمان انگلیس برگزار شد، گفت: «طلا ۱۳ ساله، رولا ۵ ساله و خواهر بزرگتر وی، یارا ۹ ساله سه کودک فلسطینی بودند که در حمله هوایی نظامیان اسرائیل کشته شدند. ارتش اسرائیل در حمله های اخیر خود به نوارغزه جان ۶۳ کودک دیگر فلسطینی را به همراه ۲۴۵ فلسطینی گرفت. تقاضا برای آزادی فلسطینیان هرگز تا به این اندازه بلند و رسا نبوده است اما این دولت محافظه کار در رد و انکار (این حق آزادی) همدست است».

این عضو حزب کارگر انگلیس با بالا نگه داشتن تصاویر این سه کودک فلسطینی گفت: «[دولت انگلیس] از سال ۲۰۱۵ با [فروش] اسلحه به اسرائیل با ارزشی بالغ بر ۴۰۰ میلیون پوند موافقت کرده است. حال آیا آقای نخست وزیر می تواند در چشمان من نگاه کند و به من بگوید که تسلیحات و ابزارهای ساخت انگلیس در جنایات جنگی (ارتش اسرائیل) که جان این سه کودک و صدها فلسطینی دیگر را گرفته است، بکار نرفته اند؟»

در مقابل، نخست وزیر انگلیس بجای ارائه پاسخی صریح و دقیق به پرسش این نماینده پارلمان از آسودگی خاطر خود پس از اجرای آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای جنبش حماس در غزه سخن گفت و بار دیگر بر حمایت دولت انگلیس از راه حل دو دولتی میان سران تل آویو و مردم فلسطین تأکید کرد!

این طفره رفتن آشکار نخست وزیر انگلیس از پاسخگویی با انتقاد بیشتر این نماینده پارلمان روبرو شد؛ تا جایی که وی در یک پیام توئیتری با اشاره به ناتوانی بوریس جانسون در ارائه پاسخ به این پرسش، آن را اقدامی کاملاً ننگین خواند.