شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#جمهوریخواهان#بایدن#نتایج#2020

دو سوم جمهوریخواهان معتقدند پیروزی بایدن غیرقانونی بوده است


دو سوم جمهوریخواهان معتقدند پیروزی بایدن غیرقانونی بوده است

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر جمهوریخواهان آمریکایی بر این باورند که جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به طور قانونی به پیروزی نرسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک حاکی است بیش از 66 درصد جمهوریخواهان معتقدند که جو بایدن در انتخابات پاییز گذشته به طور قانونی و مشروع به پیروزی نرسیده است.

 

بر اساس این گزارش، بیش از 64 درصد کل رای دهندگان آمریکایی نیز گفته‌اند که بایدن به طور قانونی و مشروع به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شده است.

این نظرسنجی جدید 5 ماه پس از آن انجام شده است که کنگره رسما پیروزی بایدن در کالج الکترال را تایید کرده است. این در حالی بود که دونالد ترامپ بارها مدعی شده بود که انتخابات با تقلب‌های گسترده‌ای همراه بوده و نتایج انتخابات توسط دموکرات‌ها به سرقت رفته است.

این در حالی است که نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس حاکی است اکثر طرفداران حزب جمهوریخواه آمریکا هنوز معتقدند دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جنجالی 2020 به پیروزی رسیده و شکست وی در برابر جو بایدن تنها به دلیل رای گیری غیرقانونی بوده است.

نظرسنجی مذکور نشان می‌دهد 53 درصد جمهوریخواهان ترامپ را رئیس جمهور واقعی آمریکا می‌دانند، این رقم برای دموکرات‌ها به کمتر از 3 درصد و برای کل آمریکایی‌ها به 25 درصد رسیده است.

گرچه ترامپ هنوز رسما برنامه‌های سیاسی آینده‌اش را اعلام نکرده و هنوز معلوم نیست آیا در انتخابات بعدی شرکت خواهد کرد یا نه ولی این نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از 66 درصد جمهوریخواهان خواستار شرکت مجدد ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی 2024 هستند.

از سوی دیگر 25 درصد جمهوریخواهان نیز گفته‌اند که رئیس جمهور پیشین آمریکا نباید بار دیگر در انتخابات شرکت کند.

این آمارها بار دیگر نشان داده است که ترامپ هنوز یک رهبر قدرتمند در حزب جمهوریخواه به شمار می رود.

انتهای پیام/