شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#آل سعود#فلسطین#قبال

خشم فعالان سعودی از مواضع آل سعود در برابر آرمان فلسطین


خشم فعالان سعودی از مواضع آل سعود در برابر آرمان فلسطین

بسیاری از فعالان سعودی با توجه به زندانی کردن حامیان آرمان فلسطین در عربستان و همچنین هجمه رسانه‌های سعودی علیه فلسطین ، از مواضع کشور خود در قبال فلسطینیان انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، رژیم آل سعود ادعا می‌کند که از آرمان فلسطین حمایت می‌کند اما بازداشت خودسرانه حامیان فلسطین در عربستان عکس این عمل را نشان می‌دهد.

سازمان حقوق بشر« سند» اعلام کرد علیرغم ادعاهای مقامات سعودی در مورد حمایت از آرمان فلسطین ، آن‌ها بسیاری از طرفداران و حامیان فلسطین را بازداشت می‌کنند.

این سازمان تاکید کرد که بسیاری از طرفداران آرمان فلسطین در عربستان در زندانهای آل سعود تحت شکنجه و بازداشت هستند که این نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان است.

از جمله برجسته ترین مدافعان آرمان فلسطین، که در زندان به سر می‌برند «خالد الامیر »، فعال حقوق بشر و « علی العمری» مبلغ و چهره رسانه‌ای و .. هستند.

سازمان سند در ادامه تاکید کرد که عربستان سعودی موظف است زندانیان آزادی بیان و مدافعان حقوق فلسطین را به دلیل احترام به حقوق بشر و آزادی بر اساس معاهدات بین‌المللی فورا آزاد کند.

به دنبال تجاوزات اخیر اسرائیل به غزه و همچنین اظهارات مقامات سعودی در برابر تجاوزات اسرائیلی که به مدت ده روز ادامه داشت، بسیاری از فعالان در شبکه اجتماعی توئیتر هشتگ «محمد بن سلمان یک صهیونیست است» را راه اندازی کردند.

کاربران توییتر مواضع رسمی مقامات سعودی را محکوم کردند؛ چرا که مواضع محکمی در برابر تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اتخاذ نکردند.

در جریان این تجاوز «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض برای پایان دادن به بحران غزه می‌کوشد و ادامه درگیری‌ها منطقه را به مسیر اشتباه سوق خواهد داد.

وزیر سعودی گفت که درگیری سبب تقویت افراط گرایان و تقویت متعصب‌ترین صداها در منطقه می‌شود. همه باید همکاری کنند تا طرف‎ های درگیری را به صلح تشویق کنند و از آنها بخواهند تا به صلح پایبند باشند. ابتدا باید جلوی درگیری‌ها را گرفت و به خشونت پایان داد و سپس وارد گفتگو های جدی برای صلح و حل و فصل نهایی نزاع شد.

فعالان سعودی در توییتر مخالفت خود را با اقدامات مقامات سعودی در دستگیری طرفداران آرمان فلسطین، دستگیری نمایندگان حماس در داخل عربستان سعودی و همچنین اجازه عبور نیروهای هوایی رژیم اشغالگر صهیونیستی از حریم هوایی عربستان اعلام کردند.

کاربران توییتر همچنین پوشش برخی از کانال‌های سعودی به ویژه العربیه در خصوص تجاوزات اخیر رژیم اسرائیل را مورد انتقاد قرار دادند. العربیه گزارشی دروغین در مورد فرار رهبران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و خانواده‌های آن‌ها از جنگ کنونی در فلسطین به سمت کشور مصر، منتشر کرد که این موضوع مورد انتقاد بسیاری از فعالان سعودی قرار گرفت.

شبکه سعودی العربیه به جای ایستادن کنار ملت فلسطین و دفاع از مقاومت ملت فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی، به ترویج دروغ‌هایی می‌پردازد که دشمن می‌خواهد منتشر شود و در این شرایط به صهیونیست‌ها خدمت می‌کند.

بسیاری از رسانه‌های سعودی این روزها نیز با پیروزی گروه‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی برخی از به حمایت از اشغالگران در جنگ اخیر غزه پرداختند. همچنین بسیاری از آن‌ها به دنبال انداختن گناه جنگ به گردن حماس و اهالی غزه هستند. درحالی که تصاویر و ویدیوهایی که این روزها در سطح رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اوج وحشی گری صهیونیست‌ها را نشان می‌دهد که واکنش نهادهای بین‌المللی و حتی حامیان قدیمی اسرائیل را در پی داشته است، اما رسانه های سعودی تلاش می‌کنند تا نشان دهند حماس مسئول جنایت‌های اسرائیل در غزه است.

انتهای پیام/