شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#ریاست جمهوری#شورای نگهبان
انتخابات ۱۴۰۰| روز اول

برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های ریاست جمهوری/رصد کامل سلامت انتخابات زیر ذره‌بین دستگاه قضایی

از میان ۴۰ داوطلب ریاست جمهوری که مدارک لازم را ارائه کرده بودند صلاحیت 7 نفر مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت. شب گذشته نیز مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی برگزار شد.
خبرگزاری میزان - مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی انجام شد و براساس جدول منتشر شده، مناظره‌های انتخاباتی دوشنبه ۱۷ خرداد، جمعه ۲۱ خرداد سه شنبه ۲۵ خرداد برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط کرونا و محدودیت برای سفر‌های استانی، نامزد‌های انتخابات می‌توانند در شبکه‌های استانی برنامه داشته باشند و صحبت کنند.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» نخستین نامزدی که گوی قرعه‌کشی به نام او درآمد؛ روز جمعه ۷ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«محسن رضایی» دومین نامزد منتخب شد؛ روز یکشنبه ۹ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«علیرضا زاکانی» سومین نامزد منتخب شد؛ نخستین برنامه او روز پنج شنبه ۱۳ خرداد از شبکه یک پخش می‌شود.

«سیدابراهیم رئیسی» چهارمین نامزد منتخب شد و روز سه شنبه ۱۱ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.

«سعید جلیلی» هفتمین نامزد منتخب شد؛ روز دوشنه ۱۰ خرداد نخستین برنامه او از رسانه ملی پخش می‌شود.
 
رصد کامل سلامت انتخابات زیر ذره‌بین دستگاه قضایی
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۸:۳۹

حجت السلام «محمدجعفر منتظری» پس از انجام قرعه کشی برنامه‌های نامزد‌های ریاست جمهوری در رسانه ملی گفت: از نامزدها، مسئولین ستاد‌ها و هواداران آن‌ها انتظار دارم که در کنار هم دست به دست هم دهیم و انتخابات سالم، پرشور و باشکوه را برگزار کنیم، توصیه بنده این است که بزرگوارانی که در ستاد‌های نامزد‌ها فعال هستند و یا هواداران آن‌ها از هر گونه تخلف انتخاباتی به پرهیزند تا شاهد انتخابات پرشور، بدون تخلف و سالم باشیم.

دادستان کل کشور تاکید کرد: البته وظیفه دستگاه قضایی بر این است که این انتخابات را به لحاظ سلامت رصد کامل بنماید و امیدواریم که در سراسر کشور هرگز شاهد تخلف انتخاباتی نباشیم و اگر خدای نکرده در جایی هم تخلفی صورت گیرد قطعا دستگاه قضایی وظیفه دارد در چاچوب قانون با آن مقابله کند.

«جهاد بزرگ برای جهش ایران»؛ شعار انتخاباتی سعید جلیلی
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۸:۳۶

«جهاد بزرگ برای جهش ایران» به عنوان شعار انتخاباتی سعید جلیلی اعلام شده است.

حجت‌الاسلام تجریشی نیز به عنوان مسئول و فیروزآبادی سخنگوی ستاد انتخاباتی سعید جلیلی معرفی شدند.


شعار انتخاباتی سعید جلیلی اعلام شد/انتخاب رئیس و سخنگوی ستاد

حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مسئله‌ مردم‌سالاری دینی است
۱۴۰۰/۰۳/۰۶ - ۰۸:۳۴

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره اهمیت انتخابات ریاست جمهوری فرمودند: مسئله‌ حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی با این شکل بدیع و تازه‌ای که در دنیا عرضه می‌شود، مسئله‌ی بسیار مهمی است؛ جا دارد درباره‌ آن بیشتر تأمل شود، حرف زده شود، بحث شود. مسئله، مسئله‌ مردم سالاری دینی است؛ یعنی حضور یکپارچه‌ مردم، رقابت جدی، فعالیت و تلاش حقیقی مردمی، در کنار معیار‌های اسلامی و معیار‌های الهی. این ترکیب شگفت‌آور همان چیزی است که بشریت محتاج آن است؛ تشنه‌ آن است.

حضور مردم و انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مسئله‌ مردم‌سالاری دینی است