علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس یازدهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با فضای انتخابات گفت: انتخابات پیش‌رو یکی از وضعیت های تعیین کننده و یک امتحان ارزشی و بزرگ برای کشور است، امیدواریم برای توسعه و مقابله با جنگ نرمی که دشمن شروع کرده است شاهد مشارکت حداکثری باشیم. 

آذری ادامه داد: احزاب باید با هدف توسعه و خدمت وارد شوند تا مردم شاهد خدمتی محسوس باشند. هر نظری که شورای نگهبان داده است با تحقیق و تفحص و بر اساس سوابق سیاسی و فعالیت های اجتماعی افراد است. انتخابات آینده را به ویژه اگر گفتگوها و رفتارها شفاف باشد، انتخابات خوبی برای آینده کشور می‌بینیم.

او افزود: با تبلیغات می‌خواهند روی تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بگذارند و تلقین کنند که مشارکت حداقلی است. مطمئن هستم که یک انتخاب قوی که نشان دهنده عزم و اقتدار مردم باشد فارغ از گلایه ها که وجود دارد برگزار خواهد شد. باید جستجو کرد دلیل رد صلاحیت ها به کجا برمی گردد، امروزه فضای مجازی اطلاعات را بروز به دست مردم می رساند.

نماینده مردم قوچان به سوال خبرنگار سیاسی برنا که در صورت استقرار یک دولت اصولگرا و همسو بودن با مجلس یازهم چگونه باید نظارت انجام شود، پاسخ داد: آنها در یک ردیف هستند اما در ردیف خدمت. اما وقتی بحث نظارت و انجام وظیفه قانونی باشد مطمئنا این نیست که ما به حزب نگاه کنیم. ما انتظارمان از دولت جدید یک فعالیت عمل گرا و خدمتی است که سردار دلها برای همه تعریف کرد. ما دنبال آمدن یک دولت پاک، قوی و مقتدر هستیم که مشکلات مردم را حل کند و این نگرانی نباید ایجاد شود که چون مجلس و دولت یکسو هستند دیگر هیچ نظارتی نیست و قطعا این موضوع اتفاق نخواهد افتاد و اوضاع و احوال به این شکل نخواهد شد. 6