به گزارش برنا، یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس، در غزه گفت‌: شهر قدس خط قرمز است و زوال اسرائیل به طرح‌هایش در قدس مرتبط است.

السنوار در اولین سخنرانی خود پس از عملیات «شمشیر قدس» در نوار غزه گفت که اگر اسرائیل در پی نابودی خود باشد می‌تواند به اقدامات خود در بیت‌المقدس و نقض حریم مسجدالاقصی ادامه دهد و افزود که آنچه در هفته گذشته رخ داد برای نیروهای مقاومت صرفا یک مانور بود.

السنوار تاکید کرد: مقاومت فلسطین خواست در دور اخیر درگیری‌ها این پیام را به دشمن و جهان مخابره کند که بازی با آتش بس است!

او اضافه کرد: شلیک موشک‌ها را ابتدا به سمت قدس آغاز کردیم تا اولا دشمن اشغالگر بداند که مسجد الاقصی مردانی دارد که از آن محافظت می‌کنند.

رئیس جنبش حماس در غزه تاکید کرد: مقاومت می‌تواند صدها موشک را به سمت اراضی اشغلالی در یک دقیقه با برد ۲۰۰ کیلومتر شلیک کند.

السنوار افزود: اسرائیل در جریان جنگ در حمله به صف رهبری سیاسی، نظامی و امنیتی حماس و اتاق‌های کنترل و تسلط شکست خورد.

رهبر حماس در غزه تأکید کرد که تنش اخیر نه با توافق که با آتش‌بس نامشروط هم‌زمان انجام شد و افزود که اگر مشکلات غزه حل نشود نیروهای مقاومت «تر و خشک را با هم خواهند سوزاند».

السنوار  افزود که دوران پس از مه ۲۰۲۱ هرگز شبیه پیش از آن نیست و تأکید کرد که ساکنان بیت‌المقدس باید آماده دفاع از مسجد الاقصی باشند.

او گفت که ۱۰ هزار استشهادی درون مناطق اشغال‌شده آماده واکنش به تعرض اشغالگران به بیت‌المقدس و ساکنان غزه آماده ایستادن دربرابر شهرک‌نشینان هستند.

السنوار که خود از حمله اخیر برای ترورش جان سالم به در برد گفت که نقشه اسرائیل در تصفیه سران سیاسی و نظامی حماس و نیز در به میدان کشاندن نیروهای وِیژه حماس و دیگر گروه‌های مقاومت کاملا شکست خورد و افزود که دستگاه امنیتی نیروهای مقاومت از این نقشه باخبر بودند.

او با اشاره به این‌که دشمن اسرائیلی تلاش کرد تا ۵۰۰ مبارز نخبه را تحت فریب حمله زمینی ترور کند، فاش کرد: حماس ۵۰۰ کیلومتر تونل زیر زمینی دارد و اسرائیل تنها به پنج درصد آن خسارت وارد کرد.

السنوار افزود: اسرائیل حدود ۱۵ تن فقط از مبارزان در صفوف دوم و سوم و چهارم حماس را ترور کرد.

السنوار همچنین تاکید کرد: تهدید دشمن توخالی است و هیچ ارزشی ندارد و خودش هم این را می‌داند.

او خاطرنشان کرد: وقت کشی بی‌فایده است و باید دور میز مذاکره بنشینیم تا سازمان آزادیبخش فلسطین را بازسازی کرده و استراتژی ملی را تدوین کنیم.

السنوار افزود که حماس آماده کمک و ارائه تسهیلات برای بازسازی غزه است و تلاش آمریکا برای دامن زدن به اختلافات میان فلسطینیان به بهانه کمک به غزه را غیر قابول قبول دانست.