شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار
قیمت دلار و یورو در بازار آزاد، متشکل و سامانه سنا افزایش یافت

دومین روز پرتزریق عمده دلار در سال 1400

کدخبر: 415090
اقتصاد نیوز : قیمت دلار متشکل افزایش یافت و مقدار عرضه روی بیشترین مقدار 15 روز کاری اخیر قرار گرفت، علاوه بر این چهارشنبه دومین روز پر تزریق دلار در سال جدید بود.

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 115 تومان رشد کرد و روی رقم 22 هزار و 270 تومان قرار گرفت. به هر روی با افزایش قیمت دلار بازار متشکل عرضه این ارز 31 درصد افزایش یافت و روی رقم 10 میلیون و 87 هزار قرار گرفت. مقدار عرضه دلار در روز چهارشنبه 20 درصد از متوسط 49 روز کاری که پشت سر گذاشتیم بیشتر بود و مقادیر عرضه روزانه از 19 اردیبهشت زیر این رقم قرار داشتند. علاوه بر این چهارشنبه دومین روز پرتزریق سال جدید بود.

تغییرات نرخ بازار آزاد از سنا بیشتر بود

تغییرات قیمت دلار در سامانه سنا نیز مثبت بود. قیمت دلار در سامانه سنا 90 تومان رشد کرد و روی 22 هزار و 523 تومان قرار گرفت. نوسانات دلار بازار آزاد از سنا و متشکل بیشتر بود، نرخ دلار بازار آزاد در عصر روز چهارشنبه 350 تومان از عصر روز گذشته بیشتر بود و روی رقم 23 هزار و 330 تومان قرار داشت.

بازار متشکل یک

عرضه یورو به رغم افزایش قیمت کاهش یافت

روند قیمتی یورو متشکل مشابه دلار افزایشی بود، اما حجم عرضه این ارز در بازار متشکل نسبت به روز گذشته 11 درصد افت کرد و روی 661 هزار قرار گرفت. افزایش قیمت متوسط دلار متشکل حدود نیم درصد بود و قیمت متوسط یورو در بازار متشکل ارزی حدود 0.6 درصد افزایش یافت، با این وجود تغییرات عرضه یورو در بازار متشکل بر خلاف دلار منفی بود و عرضه یورو زیر متوسط 49 روز کاری گذشته که یک میلیون و 458 هزار به دست می‌آید قرار می‌گیرد.

نرخ آزاد و سنای یورو

در مورد یورو نیز مانند دلار تغییرات قیمتی بازار آزاد از سامانه سنا بیشتر بود. قیمت سنا 144 تومان رشد کرد و روی 27 هزار و 506 تومان قرار گرفت، اما یورو بازار آزاد 419 تومان رشد کرد و روی 28 هزار و 422 تومان ایستاد. علاوه بر این طبق الگوی متعارف، افزایش قیمت‌ها با بزرگ شدن شکاف بین نرخ ارز در بازار آزاد و سامانه سنا همراه بود.

بازار متشکل