شهر خبر

پس از الشیخ جراح، رژیم صهیونیستی از حکم تخلیه «سلوان» نیز عقب‌نشینی کرد

فلسطین

دادگاه رژیم صهیونیستی از تعویق صدور حکم اخراج فلسطینیان از منطقه «سلوان» در بیت‌المقدس خبر داد.

به گزارش مشرق، دادگاه رژیم صهیونیستی پس از تعویق حکم اخراج ساکنان فلسطینی محله «الشیخ جراح» در بیت‌المقدس، امروز (چهارشنبه) تصمیم‌گیری در خصوص اخراج ساکنان محله «بطن الهوی» در منطقه «سلوان» به نفع شهرک‌نشینان را به تأخیر انداخت.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، همزمان با برگزاری دادگاه، تعدادی از فلسطینی‌ها نیز در محوطه بیرونی دادگاه برای حمایت از ساکنان «بطن الهوی» تجمع کرده بودند که با مأموران رژیم صهیونیستی درگیر شدند. در این درگیری تعدادی از فلسطینیان بازداشت و چند نفر نیز زخمی شدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست سال‌هاست تلاش دارند با استفاده از رأی فرمایشی دادگاه اسرائیل نزدیک به ۸۰۰ فلسطینی را از خانه‌های خود بیرون کرده و خود جای آن‌ها را بگیرند. دادگاه تاکنون در حکم اولیه دستور اخراج هفت خانواده را صادر کرده است که این خانواده‌ها نیز خواستار تجدیدنظر در حکم صادره شده‌اند. ده‌ها خانواده نیز همچنان در انتظار حکم دادگاه هستند.

منطقه سلوان که در ابتدا یک روستا بود اکنون ۵۵ هزار جمعیت دارد و مجاور دیوارهای محله‌های قدیمی قدس و حائل میان مسجدالاقصی و دیوارهای خارجی آن قرار گرفته است و صهیونیست‌ها سال‌های متمادی است که به دنبال تصاحب این منطقه هستند. طی سال‌های گذشته رژیم صهیونیستی این منطقه را به چند تکه و محله تقسیم کرده تا اشغال آن آسان‌تر شود.

پس از الشیخ جراح، رژیم صهیونیستی از حکم تخلیه «سلوان» نیز عقب‌نشینی کرد

درگیری فلسطینی‌ها با مأموران رژیم صهیونیستی در بیرون دادگاه

پس از الشیخ جراح، رژیم صهیونیستی از حکم تخلیه «سلوان» نیز عقب‌نشینی کرد

در شبکه‌های اجتماعی نیز کاربران با هشتگ #انقذوا_حی_سلوان خواستار نجات ساکنان این منطقه و ممانعت از اخراج ۸۰۰ فلسطینی شدند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای اخراج ساکنان محله «الشیخ جراح» و واگذاری آن به یهودیان در ماههای گذشته موجی از محکومیت‌ها و انتقادات جهانی را موجب شده است. مسأله‌ای که در کنار یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، از عوامل اصلی آغاز جنگ ۱۲ روزه غزه به شمار می‌رود. به دلیل همین واکنش‌ها رژیم صهیونیستی اجرای حکم دادگاه فرمایشی خود را در خصوص این محله به تأخیر انداخته است.

منبع: فارس