شهر خبر

جزئیات دیدار وزیر امور خارجه انگلیس و محمود عباس

دیدار وزیر امور خارجه انگلیس و محمود عباس

وزیر امور خارجه انگلیس در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم احترام به آتش‌بس و حمایت لندن از راهکار دو دولتی تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه با «محمود عباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین دیدار کرد.

راب در پیامی توئیتری نوشت: «با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نیاز به احترام همه طرف‌ها به آتش‌بس میان اسرائیل و غزه را به بحث گذاشتم».

وزیر خارجه انگلیس افزود، در این دیدار «بر حمایت بریتانیا از راهکار دو دولتی به‌عنوان تنها راه رسیدن به صلح پایدار تأکید کردم».

راب همچنین در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در ارتباط با محور گفت‌وگوهای خود در قدس اشغالی با «گابی اشکنازی» همتای صهیونیست خود نوشت: «در دیدار امروز خود با گابی اشکنازی بر تعهد به راه‌حل دو دولتی، اهمیت یک توافق هسته‌ای قوی‌تر با ایران و تعهد خود به امنیت اسرائیل تأکید کردم».

گانتز طی توئیتی درباره این دیدار گفت: «درباره برنامه‌ها برای تقویت تشکیلات خودگردان و تنظیم سیاست‌ها در قبال نوار غزه به نحوی که آرامش طولانی‌مدت و بازگشت اجساد نظامیان را حاصل کند، به او گزارش دادم».

وی با اشاره به بخش دیگری از صحبت‌هایش با راب درباره ایران و برنامه هسته‌ای، افزود: «بر اهمیت وجود مکانیسم‌های نظارتی در هرگونه توافق هسته‌ای با ایران تاکید کردم. لازم است که مؤلفه‌هایی وارد عمل شود که از نظارت دقیق و مؤثر بر برنامه هسته‌ای ایران مطمئن شویم».

علاوه بر دومینیک راب، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته با محمود عباس و مقامات رژیم صهیونیستی دیدار و بر لزوم تحکیم آتش‌بس تأکید کرد.

منبع: فارس