به گزارش پایگاه خبری نشان :

هر چند واحدهای کوچک با متراژی کمتر از 100متر، با افزایش قیمت مسکن طرفداران زیادی پیدا کرده است اما این واحدها آنقدر که در سایر نقاط تهران وجود دارد، در شمال تهران دیده نمی‌شود. بیشتر واحدهای شمال تهران متراژ بالا بوده و قیمت بالایی نیز دارد.

مناطق یک، سه و برخی از محله‌های منطقه2 در شمال شهر تهران قرار دارد و از جمله محله‌های معروف این مناطق می‌توان به نیاوران، سعادت‌آباد، زعفرانیه، الهیه، ولنجک، جردن، کامرانیه، فرمانیه و... اشاره کرد که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای زیر 100متری که در آژانس‌های املاک شمال تهران فایل شده است، می‌پردازیم.

2DqPkOSFLi6s

گفتنی است؛ اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌هایی که در ادامه می‌بینید ندارد و این ارقام تنها قیمت نمونه‌ای از واحدهای کوچک است که در آژانس‌های املاک شمال تهران فایل شده و به طور مطلق قیمت مسکن در این محله‌ها را عنوان نمی‌کند. قیمت مسکن در هر محله باتوجه به عواملی مانند سن، امکانات، موقعیت دقیق ملک و... متفاوت خواهد بود.

یک دستگاه آپارتمان 65متری و 15ساله در محله الهیه متری 70میلیون تومان فایل شده است؛ برای خرید واحدی 73متری و 12سال ساخت در کامرانیه نیز 51میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع مورد نیاز است.

زعفرانیه یکی از محله‌های گران قیمت در شمال تهران است که واحدی 81متری و 2سال ساخت در آن با قیمت 110میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ یعنی رقمی نزدیک به دو برابر قیمت مسکن در منطقه یک (که گران‌ترین منطقه تهران است). همچنین واحدی 69متری و 8سال ساخت در فرمانیه با قیمت 64میلیون تومان در هر متر مربع قیمت گذاشته شد.

یک خانه 72متری و 16سال ساخت در قیطریه متری 59میلیون تومان و واحدی 89متری و 9سال ساخت در نیاوران متری 65میلیون تومان قیمت خورد.

ولنجک یک محله در شمالی‌‎ترین نقطه تهران است که واحدی 74متری و 10ساله در آن با قیمت 78میلیون تومان در هر متر مربع فروخته خواهد شد. همچنین برای خرید یک خانه 90متری و 9سال ساخت در تجریش به 73میلیون تومان سرمایه برای هر متر نیاز خواهید داشت.