به گزارش برنا، اولیانوف روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: هیات های روسیه و آمریکا در مذاکرات برای احیای معامله هسته ای در وین امروز (چهارشنبه) دیدار کردند و در آن مسائل باقی مانده و گزینه های برای حل این مسائل بررسی شد.

اولیانوف خاطرنشان کرد: مذاکرات امروز جالب و ثمربخش بود هرچند که این چنین نیست که مواضع روسیه و آمریکا در همه موارد یکسان باشد. 

 دور پنجم مذاکرات درباره احیای برجام  روز سه شنبه با حضور نمایندگان گروه ۱+۴ و ایران در وین آغاز شد. برداشت قریب به اتفاق قدرت‌های جهانی از ماحصل مذاکرات صورت گرفته حاکیست که پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و دورنمای فعال شدن برجام و رفع تحریم‌های آمریکا نمایان شده است.

اولیانوف تصریح کرد که این دور مذاکرات ممکن است دور نهایی باشد. 

رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام در پایان نشست روز  سه‌شنبه کمیسیون مشترک در پایتخت اتریش گفت: مشارکت کنندگان ابراز آمادگی کردند که تمام تلاش خود را برای حل مسائل باقی‌مانده و تکمیل سریع‌تر مذاکرات انجام دهند.

 اولیانوف در توئیتی ابراز امیدواری کرد که دور پنجم مذاکرات وین، آخرین دور گفت‌وگوها برای احیای برجام باشد.

عراقچی نیز دیروز در گفت‌وگویی بیان داشت: در ادوار گذشته (چهار دوره گذشته) پیشرفت‌های نسبتا خوبی داشتیم و مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم مسیر روشنی را باید طی کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل جدی و مهمی کماکان باقیمانده که باید حل و فصل شود افزود: امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه ان‌شاءالله بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست یابیم.

«انریکه مورا» معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد معتقد است که مشارکت کنندگان برجام به درک مشترکی درباره ضروریات بازگشت آمریکا به این توافق، رفع تحریم‌ها و از سرگیری تعهدات هسته‌ای از سوی ایران رسیده‌اند. او به خبرنگاران گفته است:‌ معتقدم در مسیر درستی حرکت می‌کنیم و زمان زیادی تا رسیدن به توافق نهایی (برای احیای برجام) باقی نمانده است.​