شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#فرانسه

چالش جدید برای فرانسه در بحبوحه کرونا!+جزییات

وزارت بهداشت فرانسه از افزایش مصرف دخانیات در این کشور به خصوص در میان قشر کم درآمد جامعه در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) خبر داد.

چالش جدید برای فرانسه در بحبوحه کرونا!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از روزنامه فرانسوی اوئست فرانس، وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد، شمار افرادی که دخانیات استعمال می کنند در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰ ) افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، یک چهارم افراد ۱۵ تا ۷۵ ساله به عبارتی ۲۵,۵ درصد اعلام کردند که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰ ) روزانه به طور مرتب دخانیات استفاده کرده اند و بیش از یک سوم آن ها به عبارتی ۳۱,۸ درصد نیز بیان کرد اند که گاه به گاه دخانیات مصرف کرده اند.

اوئست فرانس افزود: این درحالی است که در فرانسه میزان مصرف دخانیات از  ۳۴,۵ به ۳۰,۴ درصد در سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ کاهش یافته بود.

وزارت بهداشت فرانسه همچنین از افزایش مصرف دخانیات در میان افراد با حداقل درآمد خبر داده است. بر اساس مطالعات انجام شده در فرانسه در سال ۲۰۰۹ میلادی، افراد کم برخوردار کشیدن سیگار را به عنوان التیامی برای غلبه بر استرس و دیگر مشکلات زندگی عنوان کرده اند.

لوئیس جوسران، رئیس اتحادیه مبارزه با دخانیات و استاد سلامت عمومی در دانشگاه ورسای-سن-کانتین فرانسه در رابطه با افزایش مصرف دخانیات در پی بحران شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن گفت: هر زمانی که مردم با بحرانی سخت مواجه می شوند، ما شاهد افزایش رفتارهای اعتیادآور در جامعه هستیم.

در این گزارش همچنین یکی از علت های افزایش مصرف دخانیات در فرانسه را بحران اجتماعی برآمده از «جنبش جلیقه زردها» از پایان سال ۲۰۱۸ میلادی برشمرده است.

به گفته این روزنامه فرانسوی، دولت فرانسه باهدف کاهش مصرف دخانیات در این کشور از سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به افزایش مالیات بر محصولات دخانیات به منظور افزایش قیمت آن کرده است.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت فرانسه سطح استعمال دخانیات در فرانسه در مقایسه با کشورهای آنگلوساکسون ازجمله انگلیس، ایالات متحده و استرالیا که ۱۴ درصد در سال ۲۰۱۹ گزارش شده، همچنان بالا است.

روزنامه فرانسوی اوئست فرانس نوشت: بر اساس مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۷۵ هزار مرگ و میر سالانه در فرانسه در اثر مصرف دخانیات گزارش شده است.