شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#مقامات

جنگ در چند شهرستان افغانستان ادامه دارد؟


جنگ در چند شهرستان افغانستان ادامه دارد؟

مقامات امنیتی افغانستان اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور در ۱۰۴ شهرستان با اعضای طالبان درگیر هستند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مقامات امنیتی در سنای افغانستان تاکید کردند که همزمان با خروج نیروهای خارجی از این کشور، نیروهای امنیتی افغان در 104 شهرستان با گروه طالبان درگیر هستند.

«احمد ضیاء سراج» رئیس امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که حملات طالبان در مقایسه با سال گذشته، بیش از 7 درصد افزایش داشته است و این گروه دستکم 3500 حمله در این کشور انجام داده است.

رئیس امنیت ملی افغانستان در سنای این کشور تاکید کرد که پاکستان به طور آشکارا و نهان در افغانستان مداخله می‌کند.

«حیات الله حیات» وزیر کشور افغانستان نیز گفت که پس از سال 2014 میلادی، نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور 96 درصد از عملیات‌ها را به طور مستقل انجام داده است و پس از خروج نیروهای خارجی نیز هدایت عملیات هوایی و زمینی را کاملا به عهده خواهند گرفت.

وی تاکید کرد که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید و همه تعهدات بین‌المللی برای کمک به افغانستان نیز پابرجاست.

حیات اظهار داشت که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حملات خود را 50 درصد افزایش داده‌اند.

براساس آمارهای منتشر شده توسط «لانگ‌وار ژورنال»، از مجموع شهرستان‌های افغانستان، 127 شهرستان در کنترل دولت، 193 شهرستان تحت درگیری و 77 درصد نیز در کنترل طالبان است.

گزارش می‌افزاید که 43 درصد جمعیت افغانستان در مناطق تحت کنترل دولت، 43 درصد در مناطق تحت درگیری و 14 درصد نیز در مناطق تحت کنترل طالبان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/.