شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#بلاروس#چهارشنبه

درخواست اروپا از همه خطوط هوایی برای عدم پرواز بر فراز بلاروس


درخواست اروپا از همه خطوط هوایی برای عدم پرواز بر فراز بلاروس

آژانس هوایی اروپا روز چهارشنبه از همه شرکت‌های هواپیمایی خواسته است تا به دلایل ایمنی از حریم هوایی بلاروس دوری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آژانس هوایی اروپا ضمن اشاره به اتفاق اخیری که برای پرواز شرکت رایان ایر رخ داده است، از همه خطوط هوایی خواسته است تا از پرواز در حریم هوایی بلاروس به دلایل امنیتی و ایمنی خودداری کنند.

 

آژانس هوایی اروپا افزود: حادثه پرواز رایان ایر ابهامات زیادی را درباره توانایی بلاروس در تامین آسمان های امن به وجود آورده است.

آژانس امنیت هوایی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به شرکت های هوایی اروپایی و همین طور شرکت های غیر اروپایی توصیه می کند از پرواز در مسیرهای بلاروس غیر از شرایط اضطراری و فوری، خودداری کنند.

این آژانس در بولتن ایمنی خود نوشت: شرایط مربوط به این اقدام دولت بلاروس، شک و تردیدهای جدی را درباره احترام گذاشتن این کشور به قوانین بین‌المللی هوانوردی ایجاد کرده است.

با افزایش فشارهای بین‌المللی بر مینسک به خاطر فرود اجباری پرواز رایان ایر، شرکت های هواپیمایی اروپا از روز سه شنبه پروازهای خود را از مسیر بلاروس متوقف کرده‌اند.

وزرای اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه از شرکت های هواپیمایی اتحادیه اروپا خواستند تا از پرواز بر فراز بلاروس خودداری کنند. وزرای اتحادیه اروپا همچنین اعلام کردند که هواپیماهای بلاروسی اجازه پرواز به اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

انتهای پیام/