شهر خبر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا :

لزوم ممنوعیت رقص و پایکوبی مقابل ستادهای انتخاباتی/ تجمعات سبب بروز موج پنجم کرونا می‌شود

علیرضا رئیسی با اشاره به پروتکل های بهداشتی کرونایی در انتخابات پیش رو گفت: کوچکترین غفلت سبب بروز موج پنجم کرونا می شود و هر گونه عدم رعایت مشکل ساز خواهد بود. برای مشارکت حداکثری انتخابات نیاز داریم مردم احساس امنیت در مورد سلامت خود داشته باشند تا پای صندوق ها رای بیایند. هر چه محیط امن شود مردم بیشتر به مشارکت ترغیب می شوند و ممکن است برخی از حضور در پای صندوق های رای بترسند و ما باید خیال افراد را در این زمینه راحت کنیم.

لزوم ممنوعیت رقص و پایکوبی مقابل ستادهای انتخاباتی/ تجمعات سبب بروز موج پنجم کرونا می‌شود

به گزارش منیبان؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: واهمه زیادی از انتخابات شهر و روستا دارم چرا که بیشتر میتینگ ها در منازل است و نظارت در این مواد بسیار دشوار است.

او افزود: دورهمی باعث نقض پروتکل های بهداشت می شود. در خصوص ریاست جمهوری هم دستورالعمل ها را به 4 قسمت تقسیم می کنیم در ثبت نام ها پروتکل مخصوص ارائه دادیم اما چند نفری از نرده بالا رفتند و این پروتکل ها را نقض کردند که دستگیر شدند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: برای روز رای گیری نگرانی نداریم. تعداد صندوق ها را افزایش یافته است و ساعت رای گیری ها افزایش داده شده و از 7 صبح تا 2 بامداد ادامه دارد همچنین بنا شده همه افراد واجد شرایط رای در هر استان و شهر اگر کرونا مثبت باشند حضوری پای صندوق نروند بلکه بصورت از رای گیری سیار استفاده شود تا بوان رای این افراد اخذ شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: صف ها و صندوق ها اگر در فضای باز باشد و افراد یکی یکی وارد مجموعه شوند.

او با اشاره به فضای تبلیغات گفت: هر گونه تجمع در فضای بسته ممنوع است و در فضای باز به ازای هر 8 متر یک نفر روی صندلی با ماسک باید قرار داشته باشد همچنین برای سخن رانی کاندیدا ها باید فقط 30 درصد  فضای هر مجموعه اشغال شود و به طور کامل پروتکل ها رعایت شود.

رئیسی در خصوص وضعیت ستادها افزود: فعالیت ستادها بر اساس رنگ بندی است. در شهر زرد30 نفر، نارنجی 20 نفر و قرمز 15 نفر در فضای بسته می توانند حضور داشته باشند امیدواریم رقص و پایکوبی مقابل ستادها هم ممنوع شود.

او با اشاره به ضمانت اجرایی اظهار کرد: پروتکل ها به رئیس ستادهای مرکزی هر نامزد طی جلسات وزارت کشور، ابلاغ می شود و این افراد مسئولیت دارند و اگر تخلفی صورت گیرد پاسخگو باشد. وزارت بهداشت ناظر عالی است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: کوچکترین غفلت سبب بروز موج پنجم کرونا می شود و هر گونه عدم رعایت مشکل ایجاد می کند. برای مشارکت حداکثری انتخابات نیاز داریم مردم احساس امنیت در مورد سلامت خود داشته باشند تا پای صندوق های رای بیایند. هر چه محیط امن شود مردم بیشتر به مشارکت ترغیب می شوند. ممکن است برخی از حضور در پای صندوق های رای بترسند و ما باید خیال افراد را راحت کنیم.