شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#خلیج فارس#پوشش#سرمایه گذاری

رئیس موساد بعد از بازنشستگی به خلیج فارس می‌آید


رئیس موساد بعد از بازنشستگی به خلیج فارس می‌آید

یوسی کوهن رئیس فعلی موساد قرار است بعد از خروج از این پست و بازنشستگی تحت پوشش یک شرکت سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس فعالیت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه معاریو در گزارشی در این رابطه فاش کرد، رئیس موساد که دوره ریاستش به پایان رسیده و تا چند روز دیگر بازنشسته می‌شود برای فعالیت تجاری در منطقه خلیج فارس وانتقال فعالیت خود به آن برنامه ریزی کرده است.

به نوشته این روزنامه عبری زبان قرار است یوسی کوهن صندوق سرمایه گذاری خود را در منطقه خلیج فارس تاسیس کند و در همین راستا با افرادی همچون استیو منوچین وزیر خزانه داری اسبق آمریکا برای مشارکت در هیئت مدیره این صندوق به توافق رسیده است.

در ادامه گزارش آمده است، کوهن در زمانی که مسئول ارتباط محرمانه با کشورهای قطر، پادشاهی عربستان و امارات متحده عربی بود تدارک تاسیس این شرکت را انجام داده بود تا در زمان بازنشستگی در آن فعالیت کند.

اخبار افشا شده حکایت از آن دارند برخلاف پروتکل های موجود کوهن مذاکرات خود را با منوچین چند هفته پیش از بازنشستگی آغاز کرده بود و حتی چند بار با این هدف به کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس هم سفر کرده است.

اطلاعات این رسانه عبری زبان حکایت از آن دارند که کوهن در حاشیه فعالیت‌های خود به عنوان رئیس موساد حتی در اوج بحران اخیر با نوار غزه و در زمان تماس با طرف قطری برای ارسال پیام به حماس و تعیین تکلیف نحوه ارسال کمک های قطر به نوار غزه مسئله شرکت خود را هم پیگیری می کرد.

انتهای پیام/