شهر خبر

ترکاشوند: بعد از المپیک، حقایق باید روشن شود/ کاش تمرکز عطایی فقط روی یک تیم بود


ترکاشوند: بعد از المپیک، حقایق باید روشن شود/ کاش تمرکز عطایی فقط روی یک تیم بود

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران گفت: باید همه چیز را تا المپیک تحمل کرد تا تیم ملی به حاشیه نرود و نتیجه بگیرد اما بعد از المپیک، حقایق باید روشن شود.

محمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد رشد زیاد دستمزد بازیکنان والیبال در هر سال اظهار داشت: دستمزد بازیکنان با توجه به تورم جامعه، افزایش پیدا می‌کند. من حدود 10 سال، گران‌ترین بازیکن ایران بودم ولی وقتی ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشتم، شغل و جایگاهم را از دست دادم و حالا حتی بیمه هم ندارم. من 6 سال هم مربیگری کردم اما اتفاق خاصی در زندگی حرفه‌ای من نیفتاد. 3 سال سرمربی پیکان بودم که هزینه هر 3 سال به 11 میلیارد تومان هم نمی‌رسید.

سرمربی پیشین تیم پیکان ادامه داد: آینده مشخص نیست. حق ورزشکاران است که پول زیادی بگیرند ولی با توجه به توانمندی آنها. در حال حاضر فقط تعداد محدودی والیبالیست هستند که با توجه به توانمندیشان، می‌توانند درآمد بالا داشته باشند. با این حال معتقدم که همه بازیکنان باید از این سفره بهره ببرند. یک ورزشکار ممکن است در اوج جوانی آسیب ببیند و برای همیشه ورزش را کنار بگذارد.

ترکاشوند در مورد اینکه برخی بازیکنان پس از بستن قرارداد داخلی با یک تیم با تیم دیگری با دستمزد بیشتر می‌روند، گفت: نباید در این مورد کدورت پیش بیاید و باید قراردادها صریح و قانونی باشد. بازیکن هم از طرفی حق دارد که فکر زندگی و آینده خود باشد. بازیکنی که پیشنهادی بالا از یک تیم دارد، هرگز نمی‌تواند برای تیمی با پیشنهاد پایین بازی کند. در حال حاضر با یک میلیارد تومان هم نمی‌توان خانه‌ای 50 متری در تهران خرید. بازیکنان نباید زود قرارداد ببندند ولی وقتی امضا کردند باید به امضا و قول خود متعهد باشند.

مرد اخلاق سال‌های پیش والیبال ایران در مورد تیم ملی اظهار داشت: ملی‌پوشان، تمرین مستمر داشته و شرایط خوبی دارند. امسال، زمان نتیجه گیری تیم ملی در المپیک است چون بعد از المپیک، تعدادی از ستاره‌های تیم ملی کنار خواهند رفت و جوانگرایی اتفاق می‌افتد. درخت والیبال ایران که در 10 سال گذشته به آن از هر نظر رسیدگی شده باید در المپیک ثمر بدهد. جوانگرایی هم البته کار سختی است و باید جدی گرفته شود.

ترکاشوند در مورد حذف پیمان اکبری از کادر فنی تیم ملی گفت:‌ نمی‌دانم چه بگویم. باید همه چیز را تا المپیک تحمل کرد تا تیم ملی به حاشیه نرود و نتیجه بگیرد. سکوت در حال حاضر، بهترین کار است اما بعد از المپیک، حقایق باید روشن شود. برخی اشخاص باید شهامت داشته باشند و پاسخگو باشند.

او در مورد حضور بهروز عطایی در راس کادر فنی تیم جوانان در مسابقات جهانی و تیم ملی در مسابقات آسیایی گفت: خوشحالم که یک مربی ایرانی، هدایت تیم ملی را بر عهده خواهد گرفت. عطایی، سال‌ها در تیم جوانان و والیبال ایران، زحمت کشیده است. ولی ای کاش فدراسیون در این مورد، تامل بیشتری می‌کرد و اجازه می‌داد که تمرکز عطایی فقط روی یک تیم باشد. می‌شد از پیمان اکبری، سعید رضایی و رحمان محمدی‌راد هم در تیم ملی استفاده کرد.

محمد ترکاشوند در پایان گفت: من 3 سال سرمربی پیکان و 3 سال سرمربی ورامین بودم در حالی که در این تیم‌ها، ریالی پول نبود. قبول مسئولیت چنین تیم‌هایی، شهامت می‌خواهد. من حتی مجبور بودم برای مدیران تیم توضیح بدهم که وجود حداقل یک بازیکن باتجربه به عنوان کاپیتان برای یک تیم چه اهمیتی دارد. بعد از اینکه از پیکان و ورامین رفتم، وضع مالی این تیم‌ها بهتر شد و تنها می‌توانم بگویم که پول، حرف اول را در این بین می‌زند.

انتهای پیام/