شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته

آمار عجیب رشد اقتصاد کشور طی ۱۰ سال گذشته

رشد صفر درصدی اقتصاد کشور طی ۱۰ سال گذشته

شافعی گفت: طی ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی کشور تقریبا صفر بوده است و به دلیل همین عدم رشد اقتصادی با نرخ نورم بالا مواجه بوده ایم.

به گزارش مشرق، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست با فعالان اقتصادی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد،گفت: به دلیل تغییر رویکرد قوه قضاییه با بخش تولید در چند سال گذشته  باعث شده که اثر قابل توجه و مثبتی در بخش اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: در طول ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی کشور تقریبا صفر بوده است و به دلیل همین عدم رشد اقتصادی با نرخ نورم بالا مواجه بودیم. در طول چند سال گذشته طبقه مرفه جامعه تجزیه شده و به قشر پایین و کم درآمد جامعه رشد پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: به دلیل کاهش سرمایه گذاری نرخ استهلاک از نرخ سرمایه گذاری کمتر شده است که همین موضوع کار را برای رئیس جمهور بعدی سخت کرده است و به دلیل عدم سرمایه گذاری در بخش ها و صنایع جدید کار صنایع را در آینده سخت‌تر خواهد کرد و وضعیت صندوق‌های بازنشستگی  در طول سال های گذشته بدتر شده است.

شافعی گفت: سوالی که امروز مطرح می شود این است که چرا علارغم این همه ظرفیت در کشور ما از آنها استفاده نکرده ایم؟ راه نجات کشور از این وضعیت تولید است، اما روندی که کشور در مسیر افزایش تولید پیش گرفته است مطابق نظر رهبری نیست.

وی بیان کرد: افراد تصمیم گیر کشور تجربه کافی در کار خود ندارند و اگر در دولت جدید افراد با تجربه کاری انتخاب شوند کار تولید درست می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران