شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اندروید#آسیب#کسب و کار

رقیب اندروید به بازار می‌آید / عرضه «سیستم عامل هارمونی» توسط شرکت هواوی

سیستم عامل هارمونی که از سوی شرکت هواوی عرضه خواهد شد، برای احیا از آسیب ناشی از تحریمهای آمریکا علیه کسب و کار تلفن هوشمندش خواهد بود.

رقیب اندروید به بازار می‌آید / عرضه «سیستم عامل هارمونی» توسط شرکت هواوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سیستم عامل هارمونی برای تلفنهای هوشمند دوم ژوئن (۱۲ خرداد) از سوی شرکت هواوی عرضه خواهد شد.عرضه هارمونی بزرگترین حرکت هواوی برای احیا از آسیب ناشی از تحریمهای آمریکا علیه کسب و کار تلفن هوشمندش خواهد بود. استفاده از این سیستم عامل به معنای آن است که هواوی دیگر به اندروید متکی نخواهد بود. تحریمهای آمریکا فراهم کردن پشتیبانی فنی گوگل برای مدلهای جدید تلفن هواوی و همچنین دسترسی به خدمات موبایل گوگل را ممنوع کرده است.

هنوز معلوم نیست آیا هواوی تلفنهای هوشمند جدیدی را همزمان با عرضه هارمونی معرفی خواهد کرد یا این که به روزرسانی برای مدلهای فعلی گوشیهای هواوی انجام خواهد شد.سیستم عامل هارمونی تلاشی برای خنثی کردن تاثیر تحریمهای ۲۰۱۹ آمریکا خواهد بود که دسترسی به فناوری آمریکایی را برای هواوی ممنوع کرده و توانایی این شرکت برای طراحی تراشه های خود و تامین قطعات از فروشندگان آمریکایی را متاثر کرده است.

هواوی که زمانی بزرگترین سازنده تلفن هوشمند در جهان بود با سهم بازار چهار درصد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، اکنون در رتبه ششم بازار جهانی قرار دارد.دولت ترامپ این غول مخابراتی را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا معرفی کرده بود اتهامی که هواوی منکر آن شده است.بر اساس گزارش رویترز، رِن شنگفی، بنیانگذار هواوی هفته جاری از کارکنان این شرکت خواست جرات به خرج داده و در عرصه نرم افزار در جهان پیشرو باشند تا در بخشهای کسب و کاری فعالیت کنند که نمی تواند تحت تاثیر تحریمهای آمریکا قرار بگیرد.