شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

افزایش کمپین‌های حمایت از زندانیان آزادی بیان در عربستان


افزایش کمپین‌های حمایت از زندانیان آزادی بیان در عربستان

به دنبال تشدید سرکوب‌گری در عربستان شمار کمپین‌های سعودی در حمایت از زندانیان آزادی بیان افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، کمپین‌های حمایت از زندانیان آزادی بیان در عربستان که خواستار آزادی زندانیان هستند و بی‌رحمی مقامات سعودی را آشکار می‌کنند، افزایش یافته است.

فعالان سعودی طی دو روز گذشته یک کمپین گسترده الکترونیکی با هشتگ «آزادی زندانیان آزادی بیان در زندان‌های آل سعود» راه‌اندازی کردند.

هزاران نفر در توئیتر در این کمپین شرکت کردند که خواستار آزادی بازداشت شدگان خودسرانه در زندان‌های آل سعود که خواستار اصلاح کشورشان شده بودند، شدند.

کمپین‌های حامی زندانیان آزادی بیان جنایت رژیم آل سعود و اتهامات دروغین این رژیم علیه زندانیان را فاش می‌کنند و این درحالی است که یک سازمان حقوق بشر از سازمان ملل متحد خواست علیه جنایت‌های انجام شده مقامات سعودی علیه زندانیان آزادی بیان و مدافعان حقوق بشر اقدام کند.

سازمان حقوق بشر الکرامه اعلام کرد که گزارشی را در خصوص انتقام جویی مقامات عربستان و امارات علیه زندانیان به دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه داده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی سالانه به شورای حقوق بشر ارائه می‌دهد که حاوی اطلاعاتی در مورد انتقام جویی کشورها علیه زندانیان آزادی بیان است.

سازمان الکرامه اعلام کرد که گزارشی در خصوص پرونده سه بازداشت شده آزادی بیان از جمله «سلمان العوده» و فرزندش «عبدالله العوده» و برادرش « خالد العوده» که تحت شکنجه و تهدید قرار گرفته‌اند، ارائه داده است.

این گزارش پس از آن ارائه شد که به سازمان ملل متحد گزارش دادند که سلمان العوده در زندان توسط مقامات سعودی مورد شکنجه قرار گرفته است. وی از برجسته‌ترین مبلغان دینی و زندانی آزادی بیان در عربستان است که در 7 سپتامبر 2017 به دلیل عدم حمایت از سیاست‌های «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی بازداشت شد.

گزارشگران ویژه سازمان ملل از زمان دستگیری سلمان العوده محاکمه وی را ناعادلانه دانسته و خواستار آزادی فوری وی شده‌اند. در 26 ژانویه 2021 ، نیز سازمان حقوق بشری الکرامه گزارشی را به کمیته حقوق افراد معلول ارائه داد.

انتهای پیام/