شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#نخست وزیر#مخالفان

پا پس کشیدن بوریس جانسون بعد از دیدن اعتراضات؛

نخست‌وزیر انگلیس موافق سوپرلیگ بود!

بوریس جانسون: تحولات مهمی در نگرش انگلیس و آمریکا درباره ایران ایجاده شده است

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، با وجود اینکه چیزی درباره جزییات سوپرلیگ نمی دانست، از این پروژه حمایت کرده بود، اما پس از اینکه متوجه شد سوپرلیگ محبوبیتی ندارد، به جمع مخالفان پیوست.

به گزارش مشرق، بوریس جانسون پیش از آنکه با توجه به مخالفت های گسترده با سوپرلیگ نظر خود را عوض کند، از پشتیبانان این پروژه حالا شکست خورده بود.

یک منبع آگاه به رسانه های انگلیسی گفته است که یکی از دستیاران جانسون پس از ملاقات با اد وودوارد، مدیر اجرایی منچستریونایتد، درباره پروژه سوپرلیگ با نخست وزیر انگلیس صحبت کرده بود.

نخست‌وزیر انگلیس موافق سوپرلیگ بود!

میرر به نقل از این منبع آگاه نوشته است: "بوریس چیز زیادی درباره فوتبال نمی داند و به همین دلیل گفته بود که سوپرلیگ ایده فوق العاده ای است! دن روزنفیلد، دستیار بوریس، هم به مدیران یونایتد گفت که دولت مانعی بر سر راه آنها نخواهد بود. اما بعد همه چیز بهم ریخت."

در گزارش میرر آمده است که اد وودوارد به دیگر مدیران باشگاه گفته بود که از دولت انگلیس برای شرکت در پروژه سوپرلیگ چراغ سبز گرفته است و دن روزنفیلد نیز بدون اطلاع بوریس جانسون نمی توانسته چنین اطمینانی را به مدیران یونایتد بدهد.

نهاد نخست وزیری انگلیس اما بعدها داشتن هرگونه اطلاع از این پروژه را رد کرد و گفت شش باشگاه بزرگ انگلیس در این باره با نهاد نخست وزیری مشورتی نکرده اند و بوریس جانسون پس از اعلام پیوستن بیگ سیکس فوتبال انگلیس به سوپرلیگ از این موضوع مطلع شده است!

نخست‌وزیر انگلیس موافق سوپرلیگ بود!

پس از اعلام وجود سوپرلیگ که با اعتراضات گسترده از سوی خانواده فوتبال و هواداران مواجه شد، نخست وزیر انگلیس برنامه شش باشگاه بزرگ انگلیسی برای پیوستن به سوپرلیگ را به شدت محکوم کرد. اعلام مخالفت شدید دولت انگلیس و شخص بوریس جانسون با سوپرلیگ یکی از دلایل تسریع کناره‌گیری باشگاه های انگلیسی از این پروژه و شکست خوردن ایده تشکیل لیگی موازی با چمپیونزلیگ بود.

نخست‌وزیر انگلیس موافق سوپرلیگ بود!

از دوازده باشگاه موسس سوپر لیگ اکنون تنها سه باشگاه رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا همچنان از این پروزه کنار نکشیده اند. شب گذشته یوفا اعلام کرد که پرونده ای انضباطی برای این سه باشگاه باز کرده و احتمالا جریمه ها و محرومیت های سنگین تری برای آنها در مقایسه با باشگاه های دیگر در نظر بگیرد. گفته می شود که احتمال دارد رئال، یووه و بارسا تا دو سال از حضور در چمپیونزلیگ محروم شوند.

منبع: ورزش سه