شهر خبر

پیشرفت ۶۲ درصدی باند رفت قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال/ ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نیاز است


پیشرفت 62 درصدی باند رفت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال/ 2200 میلیارد تومان برای تکمیل نیاز است

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال از پیشرفت فیزیکی ۶۲ درصدی باند رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال خبر داد و گفت: برای تکمیل باند اول ۲۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سعید شهسواری در گفت‌وگو  با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که در 3 فاز منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در حال ساخت است،‌اظهار کرد: فاز اول تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده فعلی چالوس، فاز دوم یک باند منطقه 2 آزادراه به سمت شمال (تونل البرز شرقی بخشی از آن است) و فاز سوم باند برگشت شمال به جنوب آزادراه تهران-شمال است.

وی ادامه داد: در بخش تونل و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده چالوس که حدود 9 کیلومتر از مسیر است پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد است.

وی افزود: در باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال پیشرفت فیزیکی 62 درصد است.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال در پاسخ به این که آیا بر اساس وعده داده شده باند رفت تا پایان بهار امسال به اتمام می‌رسد، گفت: تلاش‌ می‌کنیم با حمایت‌های دولت و بنیاد مستضعفان در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.

شهسواری در خصوص منابع مالی مورد نیاز برای اتمام باند رفت قطعه 2 آزادراه تهران-شمال اضافه کرد: برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران-شمال (باند اول) 2000 میلیارد تومان بود که به دلیل تورم سال 99 و شاخص تعدیل به حدود 3500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن توسط بنیاد و 1100 میلیارد تومان توسط دولت تامین می‌شود.

انتهای پیام/