به گزارش برنا، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس پس از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه گفت: پس از مراسم تحلیفی که صورت گرفت، مجلس یازدهم وارد سال دوم فعالیت کاری خود شد. گزارش فعالیت مجلس یازدهم را به زودی برای استحضار موکلین خود ارائه می کنیم. در این فرصت به ولی‌نعمتان خود عرضه می‌کنم که ما نمایندگان شما در سال گذشته با همه فراز و نشیب‌ها همت و توان خود را در جهت پیگیری مسائل شما در حدود اختیارات و ظرفیت‌های مجلس به کار گرفتیم و علی رغم اذعان به برخی نقاط ضعف نسبت به کارنامه یک ساله خود در محضر خداوند متعال و شما مردم عزیز ایران خود را روسفید احساس می‌کنیم.

قالیباف گفت: وجود نقاط ضعف برای هر نهادی به خصوص مجلس با قریب به 290 نفر تصمیم‌گیر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف طبیعی است، اما واقعیت این است که علیرغم موانع و محدودیت‌های موجود مخصوصا وجود ساختارها و رویه‌های ناصوابی که طی سال‌های متمادی در تار و پود قوه مقننه شکل گرفته است، مجلس یازدهم در سال اول فعالیت خود توانسته در مسائل اساسی کشور وظایف اصلی خود را به درستی انجام دهد که خروجی آنها یا به عنوان قانون نهایی شده و یا با جدیت و پیگیری در حال انجام کار کارشناسی و نهایی شدن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس است. سرمایه ما تجربه تلاش‌های سال گذشته ماست و وظیفه پیش روی ما برطرف کردن نیازهای متراکم باقیمانده از سال‌ها عقب ماندگی است.

رئیس مجلس بیان کرد: مردم عزیز ایران! ما خود را به شما متعهد می‌دانیم که روزهایمان را برای حل مسائل شما به شب برسانیم و شب‌ها با دغدغه مشکلات شما سر بر بالین بگذاریم. امیدواریم با استعانت از خداوند متعال و با تدبیر و عقلانیت انقلابی و همچنین با ریل گذاری درست برای اقدامات دولت آینده گره‌ها را از دست و پای مسئولان اجرایی کشور باز کنیم و بتوانیم در حدود اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی در حل مشکلات موجود کمک کنیم تا اندکی از وظیفه خود را نسبت به مردم نجیب و صبور ایران ادا کنیم. در پایان از نمایندگان محترم مجلس که با خطاپوشی خود بار سنگین رئیس قوه مقننه را بر دوش اینجانب گذاشتند تشکر می‌کنم و از همه اعضای هیأت رئیسه پیشین مجلس که برای انجام درست مسئولیت در سال گذشته یارانی همراه بودند، کمال تشکر را دارم