به گزارش برنا؛ سرهنگ علی همه خانی گفت : طرح موتورسوار خوب با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران  در سطح شهر تهران آغاز شده و به موتورسواران متخلف توسط عروسک داور فوتبال به صورت نمادین کارت زرد و قرمز دریافت می کنند .

او افزود: در این طرح عروسک شبیه به داور معروف ایتالیایی کولینا به راکبین موتورسوار متخلف  به صورت نمادین کارت زرد و قرمز می دهد .

این مقام مسئول  گفت : پلیس راهور تهران بزرگ  در این طرح از تمام ظرفیت های فرهنگی در جهت ارتقا سطح فرهنگ ترافیک و کاهش تخلفات به خصوص در حوزه موتورسواران که آمار بالایی در بحث تصادفات جرحی  و فوتی دارند استفاده می کنند  .

همه خانی افزود : در واقع این طرح یک اقدام نمادین است که قرار است از ظرفیت بازیکن محبوب فوتبال جهت هرچه بهتر اثر گذاری برروی رفتارهای موتورسواران استفاده کرد .

او افزود :در این طرح جدید که  با مشارکت اداره امور شهروندی شهرداری تهران  و  با استفاده از شخصیت های جذاب فوتبالی و ورزشی مانند کریستین رونالدو و لیونل مسی  و  با توجه به جدیت داور ایتالیایی جناب پیر لویی جی کولینا داور معروف ایتالیایی قرار بر این است که به صورت فانتزی با اجرای طرحی نمادین و با استفاده از عروسکی شبیه به این بازیکنان و داور محبوب ، به موتورسیکلت سوارانی که به هر نحوی در سطح معابر تخلف می نمایند توسط این عروسک کارت زرد و قرمز داده شود تا بتوانیم اثرات مثبت این اقدام را در رفتارهای آتی این راکبین شاهد باشیم .

او گفت : قرار است با این اقدام یک کار فرهنگی صورت گرفته و با استفاده از این ظرفیت باعث  ارتقا سطح فرهنگ ترافیک موتورسواران  در سطح شهر تهران باشیم .

همه خانی افزود: همچنین در این اقدام موتورسیکلت سوارانی که رفتارهای خوب ترافیکی دارند و همواره از کلاه کاسکت استفاده کرده و مدارک آنها کامل است و پلاکشان مخدوش نیست نیز مورد تشویق این داور عروسکی قرار خواهند گرفت .

معاون آموزش  و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت : این اقدام فرهنگی پیرامون و در تکمیل طرح موتور یار اجرا گردیده و امید است طرح های فرهنگی-آموزشی که پلیس راهور تهران بزرگ آنها را اجرا و بدون انتقال موتورسیکلت ها به پارکینگ  صورت می گیرد ، سطح آموزش  و مهارت های ترافیکی را با ایجاد رفتارهای ترافیکی مثبت  در بین قشر موتورسوار افزایش داده که در پی آن شاهد کاهش تخلفات و تصادفات این گروه از رانندگان در سطح شهر تهران باشیم .

مسی

فوتی

فوتابال