شهرخبر

واکسیناسیون در چه صورت منجر به پایان همه‌گیری می‌شود؟

واکسیناسیون در چه صورت منجر به پایان همه‌گیری می‌شود؟

واکسیناسیون در چه صورت منجر به پایان همه‌گیری می‌شود؟
رئیس بخش واکسن گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد می‌گوید: اگر واکسن‌ها پذیرش در بیمارستان را متوقف کنند، می‌توان پایان همه‌گیری را اعلام کرد.

به گزارش بهداشت نیوز،  اندرو پولارد، رئیس بخش واکسن گروه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد  می‌گوید: اگر واکسن‌ها پذیرش در بیمارستان را متوقف کنند، می‌توان پایان همه‌گیری را اعلام کرد.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌هد، نرخ پایین پذیرش در بیمارستان به دلیل اثربخشی واکسن‌هاست، گرچه هنوز موارد ابتلا به ویروس وجود دارد.

مدیر گروه واکسن آکسفورد و گروه مشاور علمی در موارد اضطراری به برنامه «BBC Radio 4's Today» گفت: اگر نسل فعلی واکسن‌ها قادر به جلوگیری از مراجعه افراد به بیمارستان باشد، در حالی که هنوز عفونت‌های خفیف وجود دارد پس همه گیری تمام شده است.

این محقق انگلیسی پیش بینی کرد که واکسن تقویتی کرونا شش ماه دیگر به مرحله تولید می‌رسد و اظهارات جدید را پس از آنکه نتایج یک مطالعه اولیه توسط بهداشت عمومی انگلیس (PHE) نشان داد دو دز واکسن کوید 19 آسترازنکا در برابر نوع B.1.617.2 که در هند شناسایی شد بسیار موثر است بیان کرد.

تاکنون ده‌ها گونه جدید ویروس کرونا شناسایی شده که از میان آن‌ها جهش انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و اخیرا هندی به دلیل قدرت انتقال پذیری بیشتر باعث نگرانی دانشمندان شده است.

منبع: فارس