به گزارش برنا، در نشست شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان، میزان پاداش قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم رقابت های المپیک و پارالمپیک توکیو تعیین شد. پاداش کسب مدال طلای المپیک و پارالمپیک 2 میلیارد تومان، مدال نقره یک میلیارد و 250 میلیون تومان و مدال برنز 750 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمد فتوحی، عضو تیم‌ملی شمشیربازی در این رابطه به خبرنگار برنا گفت: به نظرم در این شرایط بد اقتصادی پاداش خوبی را در نظر گرفتند. قطعا این رقم می‌تواند برای ورزشکاران روحیه بخش باشد. 

او درباره نتیجه احتمالی شمشیربازان در توکیو گفت: ما خودمان قبل از اینکه مسئولین شمشیربازی را جزو رشته‌های شانس مدال قرار بدهند این شانس را برای تیم در نظر داشتیم. اما بعدها با نتایجی که کسب کردیم مسئولین هم مجاب شدند که ما هم می‌توانیم در توکیو روی سکو قرار بگیریم. شیوه تمریناتمان هم برای گرفتن مدال است و جز این عملکرد هیچ چیز نمی‌تواند ما را راضی کند.

فتوحی در پایان درخصوص آخرین برنامه‌های تیم‌ملی جهت حضور در المپیک توکیو گفت: خوشبختانه ما هم اردوهایمان را خیلی خوب شروع کردیم و هم بسیار مرتب و منسجم جلو آمدیم. تمرینات بدنسازی را پشت سر گذاشتیم که کم کم از فشار تمرینات کم می‌کند. ۲۰ خرداد یک ارودی مشترک با تیم فرانسه، گرجستان و چند کشور دیگر در خود گرجستان خواهیم داشت تا به امید خدا با تمام قوا برای توکیو آماده شویم.