عبدالله علیخانی مدیر سینما عصر جدید در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره موضوع تغییر کاربری سالن‌های سینما اظهار داشت: تا جایی که من اطلاع دارم در حال حاضر به هیچ یک از سینماها اجازه تغییر کاربری داده نشده است و ما هم در سینما عصر جدید مشکلاتی داریم که آن‌ها را در سازمان سینمایی مطرح کرده‌ایم و تا زمانی که این مشکل حل نشود و به نتیجه نرسیم درباره این موضوع بحثی نداریم.

علیخانی خاطرنشان کرد: من درباره اینکه تغییر کاربری سینماها اتفاقی مثبت است یا خیر نظری ندارم و از آنجا که این موضوع پیش‌تر از سوی من مطرح شده است نمی‌خواهم بیشتر از این موضوع تغییر کاربری را مطرح کنم تا اگر چنین اتفاقی رخ داد همه چیز به نام من تمام شود.

او درباره نمایش مناظرات انتخاباتی در سینماهای کشور گفت: پخش مناظره‌های انتخاباتی در سینماهای کشور به هیچ‌وجه تصمیمی منطقی نیست و قطعاً استقبالی هم صورت نمی‌گیرد. سینما تعریفی دارد و سالن‌هایش برای فیلم دیدن مناسب هستند و حتی تصور اینکه مناظره‌ها در سالن‌های سینما پخش شوند احمقانه است.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: شاید با چنین رویکردی این پیشنهاد مطرح شود که وقتی یک جمعیت مشغول دیدن مناظره است شور انتخاباتی در جامعه ایجاد می‌شود و بحث‌های جدی‌تری شکل می‌گیرد اما من معتقدم که اینگونه نخواهد بود. اگر کسی قصد دارد مناظره‌ها را دنبال کند در خانه‌اش در حالیکه راحت مقابل تلویزیون نشسته و احیاناً چای‌اش را می‌نوشد به بحث‌ها و صحبت‌ها گوش دهد. قطعاً در سینما این راحتی وجود ندارد و کسی حاضر نیست بلیت خریداری کند و به سینما برود تا مناظرات انتخاباتی را ببیند.

علیخانی در پایان اظهار داشت: کاملاً با ایده پخش مناظره‌ها مخالف هستم و به اعتقاد من نه در جهت بازگشت مردم به سینماها و اطلاع‌رسانی درباره بازگشایی سینماها کارکرد دارد و نه شور انتخاباتی و بحث سیاسی در جامعه ایجاد می‌کند.