شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی#بیمه

بیشترین بیمه شدگان شاغل تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

کدخبر: 414863
اقتصادنیوز :‌ ماهه سال گذشته نشان می دهد که کارگران ساختمانی، رانندگان و بیمه شدگان اجباری بیشترین بیمه شدگان شاغل را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،توسعه و تعمیم نظام رفاه و تامین اجتماعی و همچنین غلبه بر مخاطرات ناشی از بیماری، از کار افتادگی و کهولت سن، بیکاری و نظایر آن همواره برای هر جامعه ای به ویژه افراد شاغل، حیاتی است و سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشور به عنوان سازمانهای بیمه گر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارائه این ماموریت اثرگذارند.

یکی از وظایف وزارت کار، علاوه بر اجرای سیاستهای اشتغال، حمایت از نیروهای کار شاغل است و بر همین اساس بررسی وضع بیمه شدگان شاغل و سهم آنها از کل شاغلان کشور حایز اهمیت است.

مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی به موضوع بررسی وضعیت بیمه شدگان شاغل پرداخته است؛ به موجب این گزارش، آمار بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماهه سال گذشته نشان می دهد که بیش از ۸۸.۹ درصد افراد بیمه شده را بیمه شدگان شاغل تشکیل می دهند.

بیشترین بیمه شدگان شاغل تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

در واقع بیمه شدگان اصلی ۳۹.۱ درصد از کل بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را شامل می شود که سهم بیمه شدگان شاغل ۳۴.۷ درصد است.

با توجه به نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ تعداد شاغلین برای جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر بیش از ۲۳ میلیون نفر گزارش شده است بنابراین سهم بیمه شده شاغل از شاغلین کل کشور ۵۹.۸ درصد است که این سهم طی ۹ ماهه سال گذشته نسبت به مدت مشابه گذشته رشد ۳.۴ درصدی داشته است.

بیشترین بیمه شدگان شاغل تامین اجتماعی چه کسانی هستند؟

بررسی وضعیت بیمه شدگان شاغل تامین اجتماعی همچنین نشان می دهد که بیشترین بیمه شدگان تامین اجتماعی مربوط به بیمه شدگان اجباری، رانندگان، کارگران ساختمانی و پس از آن حرف و مشاغل آزاد است.

آمار بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی در ۹ ماهه ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش یافته که در حرف و مشاغل آزاد شاغل و کارفرمایان صنفی بیشترین نمود را داشته و این تغییرات در کارگران ساختمانی، رانندگان، بافندگان و باربران، خادمین مساجد و مربیان مهدهای کودک با کاهش همراه بوده است.