شهر خبر

عراقچی: در دور پنجم مذاکرات وین مسیر روشنی را باید طی کنیم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه پیش از آغاز دور پنجم کمیسیون مشترک برجام، گفت: ما در ۴ دوره قبل، پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم؛ مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم که مسیر روشنی را باید طی کنیم.

خبرگزاری میزان - سید «عباس‌ عراقچی» پیش از آغاز دور پنجم کمیسیون مشترک برجام، اظهار داشت: امروز دور جدید مذاکرات ما با کشور‌های ۱+۴ آغاز خواهد شد. در ۴ دوره قبل، پیشرفت‌های نسبتاً خوبی داشتیم؛ مسیر مشخصی را طی کردیم و می‌دانیم مسیر روشنی را باید طی کنیم.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ابران در این جلسات، بیان کرد: کماکان مسائل جدی و مهمی باقی مانده است که باید حل و فصل شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه از امروز دوباره مذاکرات را شروع می‌کنیم، گفت: امیدواریم در طول این مذاکرات چندروزه بتوانیم به راه‌حل‌های نهایی دست پیدا کنیم.

وی در تشریح دیدارهای خود پیش از آغاز جلسه کمیسیون مشترک، گفت: طبیعتا نشست اصلی در حقیقت محملی است که پیش از آن مذاکرات به صورت‌های دوجانبه و چندجانبه به صورت رسمی و غیررسمی آغاز شود. ما حتی پیش از شروع کمیسیون مشترک این گفت‌وگو‌های دو جانبه را داشتیم.

عراقچی اضافه کرد: در حال حاضر ملاقات بسیار خوبی با هیئت روسیه داشتیم. در این ملاقات مسائلی را که در مذاکرات باید به آن پرداخته شود بررسی کردیم و اشتراک مواضع بسیار خوبی هم در اکثر آن‌ها وجود دارد.

گفتنی است پنجمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه‌شنبه) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران با حضور هیئت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و نماینده اتحادیه اروپا در «گرندهتل» وین از سرگرفته می‌شود.

 

 

انتهای پیام/