شهر خبر
4 نفر برای کرسی نایب رییسی مجلس ثبت‌نام کردند
محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

4 نفر برای کرسی نایب رییسی مجلس ثبت‌نام کردند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 4 نفر برای نایب رییس، 25 نفر برای دبیر و 20 نفر برای ناظر در هیات رئیسه مجلس و یک نفر برای تصدی پست ریاست مجلس ثبت نام کردند.

اعتمادآنلاین| سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از ثبت نام چهار نفر برای کرسی نایب رییسی و 25 نفر به عنوان دبیر در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، «محمدحسین فرهنگی» روز سه‌شنبه در نشست خبری درباره فرآیند انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: ثبت‌نام‌ها برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها و هیات رئیسه مجلس در فراکسیون‌ها انجام شده و 4 نفر برای نایب رییس، 25 نفر برای دبیر و 20 نفر برای ناظر در هیات رئیسه مجلس و یک نفر برای تصدی پست ریاست مجلس ثبت نام کردند.

 

سخنگوی هیات رئیسه افزود: براساس آیین نامه داخلی مجلس، برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه کمیسیون‌ها باید یک سال از زمان انتخابات سال قبل آنها گذشته باشد و با توجه به اینکه انتخابات هیات رئیسه برخی کمیسیون‌ها سال گذشته با تاخیر آغاز شد، مقرر گردید طبق آیین نامه داخلی زمان قانونی تا انتخابات سال دوم طی شود.

 

فرهنگی افزود: داوطلبان انتخابات هیات رئیسه مجلس نیز براساس آیین نامه از ساعت 18 عصر امروز - سه‌شنبه - تا 8 صبح فردا می‌توانند ثبت نام کرده و بلافاصله بعد از بارگذاری اسامی، انتخابات به صورت الکترونیکی در صحن علنی فردا - چهارشنبه -  انجام خواهد شد.

 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به موارد دیگری که در جلسه اخیر هیات رئیسه بررسی شده بود، گفت: رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست توضیحاتی را درخصوص وضعیت بازار بورس ارائه و اعلام کرد که موضوع بورس در جلسه دیروز شورای عالی سران قوا هم مورد بررسی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره بررسی موضوع رمزارزها در جلسه شورای عالی سران قوا نیز اظهار کرد: براساس تصمیم گیری ها قرار بر تعطیلی این حوزه نیست، بلکه مقرر شده تا با افزایش نظارت و ساماندهی و کنترل ها شاهد بروز اتفاقاتی مانند موسسات مالی و اعتباری در این حوزه نباشیم و دستگاه‌های ذی ربط مانند بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصاد و صمت با هماهنگی بهتر و نظارت کاملتری موضوع رمزارزها را پیگیری کنند.