به گزارش برنا، مجمع عمومی سالیانه هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان قم به صورت وبینار و با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد، که اعضای مجمع به عملکرد هیات رای مثبت دادند.دکترمحمد تقی امیری خراسانی در این مجمع عمومی سالیانه گفت: گسترش، ترویج و احیای بازی های بومی محلی یک وظیفه ملی است و یک عزم ملی هم می خواهد. و سایر دستگاه های مرتبط بایستی برای این مهم لباس رزم بر تن کنند.

وی ادامه داد: در بحث استعدادیابی از روستائیان و عشایرنشینان نیز، قطعا سایر فدراسیون ها و هیات های ورزشی در استانها بایستی در کنار ورزش روستایی و بازی های بومی محلی باشند تا به طور تخصصی این مهم محقق شود. ناگفته نماند هفته قبل میزبان رئیس فدراسیون هندبال بودیم و خوشبختانه مقرر شد تا هیات های استانی مربیان روستایی و عشایر خود را معرفی کنند تا در دوره آموزشی ابتدایی فدراسیون هندبال به صورت رایگان شرکت کرده تا بحث استعدادیابی در رشته هندبال به طور تخصصی و گسترده در روستاها و مناطق عشایرنشین انجام شود.

رئیس فدراسیون افزود: اکثر ملی پوشان از روستاها و مناطق عشایر نشین هستند، و این یعنی ظرفیت بالا و نهفته در این مناطق که بایستی با همکاری دستگاه های مرتبط کشف و پرورش داده شوند.

دکترامیری خراسانی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به موقعیت فرهنگی مذهبی استان، پیشنهادم این است که با یک برنامه ریزی مناسب جام بین المللی ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی کشورهای اسلامی نیز به میزبانی قم برگزار شود.