شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#منابع#پدافند هوایی

گنبدآهنین پهپاد خودی را شکار کرد

شکست گنبد آهنین

پس از سکوت غالب منابع عبری درباره ناکامی‌های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ با گروه‌های فلسطینی، یک روزنامه عبری‌زبان، امروز، گزارش داد که پدافند هوایی این رژیم پهپاد خودی را رهگیری کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص»، امروز (سه‌شنبه)، گزارشی از شکار یک پهپاد این رژیم در جریان جنگ با گروه‌های فلسطینی منتشر کرد.

هاآرتص در این خصوص گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال تحقیق درباره این حادثه غیرمعمول است که باعث ایجاد نگرانی در نیروی هوایی این رژیم شده و تردیدهایی را در مورد توانایی ارتش در انجام جنگ طولانی مدت بدون آسیب رساندن به نیروهای خود در مناطق جنگی ایجاد کرده است.

طبق این گزارش، در جریان جنگ با گروه‌های فلسطینی ، سامانه‌ گنبد آهنین یک پهپاد این رژیم پس از شناسایی آن به عنوان یک پرنده متخاصم، رهگیری کرده است.

هاآرتص همچنین گزارش داد که این پهپاد از نوع «سوار آسمان» بوده که برای انجام مأموریت‌های پایش و جمع آوری اطلاعات از آن استفاده می‌شود.

عملکرد سامانه پدافند هوایی رژیم صهیونیستی علی‌رغم هزینه‌های گزافی که بابت تولید آن پرداخت شده، اخیرا در فلسطین اشغالی جنجال‌برانگیز بوده است.

رسانه‌های خبری طی ماه‌های گذشته از عملکرد ناموفق این سامانه در رهگیری موشک‌های مقاومت فلسطین و همچنین درباره انفجار یک موشک در نزدیکی تأسیسات هسته‌ای دیمونا در جنوب فلسطین اشغالی گزارش‌هایی منتشر کردند.

  ارتش رژیم صهیونیستی، پیشتر، در ارتباط با موشک شلیک شده است خاک سوریه به سمت سرزمین‌های اشغالی رسما اعلام کرده بود که پدافند هوایی این رژیم در رهگیری موشکی که از خاک سوریه شلیک شده بود، ناموفق عمل کرده است.

خبرنگار شبکه «العربیه» در فلسطین اشغالی نیز در این خصوص گزارش داده بود که گنبد آهنین دو بار در رهگیری موشک ناموفق عمل کرده است.

منبع: فارس