شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#مازندران

هشدار جاری شدن روان آب و سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران با اعلام اخطار زرد ، نسبت به بارندگی‌های رگباری در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان و احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب هشدار داد.

هشدار جاری شدن روان آب و سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران با اعلام اخطار زرد ، نسبت به بارندگی‌های رگباری در مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان و احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب هشدار داد.

اخطاریه هواشناسی امروز سه شنبه منتشر و تاکید شده است که با توجه به شکل گیری جریانات شمالی و عبور موج از تراز میانی جو ، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها ، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان و وقوع رعد و برق هم وجود دارد.

طبق این هشدار ، فعالیت سامانه بارشی جدید از امشب شروع می شود و تا پایان وقت روز چهارشنبه پنجم خرداد ادامه خواهد داشت.

هواشناسی مازندران از دامداران استان که این روزها در ییلاقات به سر می برند خواسته است تا در مدت فعالیت سامانه بارشی از چرای دام در ارتفاعات برای دوری از خطر برخورد صاعقه بپرهیزند.

در این اخطاریه همچنین از سایر شهروندان مازندرانی و مسافران خواسته شده است تا از صعود به ارتفاعات اجتناب کرده و در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اتراق نکنند .

کاهش دمای هوا

هواشناسی مازندران همچنین از کاهش دمای هوای استان طی ۴۸ ساعت آینده بین چهار تا ۹ درجه سانتی گراد خبر داد.

طبق پیش بینی هواشناسی ، کاهش دمای هوای مازندران از امشب شروع می شود و روز چهارشنبه به کمترین میزان خود خواهد رسید ولی از روز پنجشنبه بار دیگر روند افزایشی خواهد گرفت.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می دهد که بیشترین میزان کاهش دمای هوا در این مدت مربوط به مناطق کوهستانی خواهد بود.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران هم از حداکثر ۳۰ درجه سانتی گراد در گرم ترین زمان امروز با ۶ درجه کاهش فردا چهارشنبه به ۲۴ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید .

جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که هوای استان از اواخر امروز با افزایش ابر ، وارد بارندگی پراکنده می شود که با وزش باد نسبتا شدید و رعد و برق همراه خواهد شد.

وضعیت هوای مازندران روز چهارشنبه در مناطق جلگه ای نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما ، بارش پراکنده باران و وزش باد گاهی نسبتا شدید پیش بینی شده است. در مناطق کوهستانی هم هوا ابری و مه آلود پیش بینی شده که با کاهش دما ، رگبار ، رعد و برق ، وزش باد گاهی نسبتا شدید و احتمالا بارش تگرگ همراه خواهد شد .

هوای استان برای روز پنجشنبه با کاهش تدریجی ابر و افزایشی شدن دما پیش بینی شده است که این وضعیت روز جمعه تا پایان روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و از روز دوشنبه آینده از میزان گرمای هوا کاسته خواهد شد.

منبع: انتخاب