شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#سوریه

نماینده سابق پارلمان سوریه در گفتگو با مهر:

انتخابات سوریه به مثابه اعطای مشروعیت سیاسی به گزینه مقاومت است

انتخابات سوریه به مثابه اعطای مشروعیت سیاسی به گزینه مقاومت است

نماینده سابق پارلمان سوریه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر گفت: انتخابات سوریه به مثابه اعطای مشروعیت سیاسی به گزینه مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ماریا سعاده» نماینده سابق پارلمان سوریه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر گفت: آنچه که اخیراً در منطقه رخ داد، اتفاقات مهمی بود. می‌توان گفت که مقاومت در غزه توانست گستره جغرافیایی خود را در تمامی فلسطین و حتی خارج از فلسطین بگستراند.

این نماینده پارلمان سوریه همچنین عنوان کرد: گروه‌های مقاومت فلسطین توانستند به دوران آشفتگی عربی که در اثر رفتارهای ترامپ ایجاد شده بود، پایان دهند. وی همچنین سخنانی را پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در سوریه مطرح کرد.

در همین ارتباط، ماریا سعاده تأکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری در سوریه و نیز انتخاباتی که در کشورهایی نظیر جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شوند به مثابه یک مشروعیت سیاسی برای مقاومت هستند.

پیش از این، کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه اعلام کرد که از ساعت ۷ صبح امروز سه شنبه زمان قانونی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور پایان یافته است.

بر اساس این گزارش، این کمیته تأکید کرد: بر اساس ماده ۵۸ قانون انتخابات مصوب سال ۲۰۱۴ تبلیغات نامزدهای انتخابات باید ۲۴ ساعت پیش از برگزاری آن پایان یابد. از آنجایی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری طی فردا چهارشنبه برگزار شود، زمان قانونی تبلیغات از صبح امروز پایان یافت.

در همین ارتباط، «مخلص قیسیه» عضو کمیته عالی قضائی انتخابات سوریه گفت: سکوت انتخاباتی در سوریه آغاز شده است و از این پس نامزدهای ریاست جمهوری از لحاظ قانون حق انجام هیچگونه تبلیغاتی را ندارند و نمی‌توانند در گردهمایی‌های انتخاباتی نیز مشارکت کنند.

وی افزود: شعب اخذ رأی در نقاط مختلف آماده شده اند. تمامی امکانات لجستیک برای مراکز اخذ رأی تدارک دیده شده است. همچنین تدابیر بهداشتی لازم برای ممانعت از شیوع کرونا در مراکز اخذ رأی اتخاذ شده است.

این عضو کمیته عالی قضائی سوریه اظهار داشت: مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در نقاط مختلف کشور به گونه‌ای تدارک دیده شده است که تمامی رأی دهندگان بتوانند با آزادی کامل در انتخابات شرکت کنند.

پیشتر دادگاه عالی قانون اساسی سوریه عبد الله سلوم عبد الله، بشار اسد و محمود احمد مرعی را به عنوان سه نامزد صاحب صلاحیت برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.