با قطعی شدن نظر شورای نگهبان درمورد صلاحیت نامزدها برای احراز پست ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها به نفع آیت‌الله رئیسی که برجسته‌ترین کاندیدای جریان انقلابی کشور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی هست کنار رفتند.

انصراف رستم قاسمی به نفع جریان انقلاب

رستم قاسمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان نوشت: بنا به پیشنهاد دلسوزان و دغدغه‌مندان نظام و کشور و در راستای تقویت جبهه انقلاب، تکلیف خود را ادا شده دیده و بدینوسیله انصراف خود را از نامزدی در انتخابات به نفع جریان انقلاب اعلام می‌دارم.

حسین دهقان به نفع رئیسی کنار رفت

حسین دهقان کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در توئیتی به نفع آیت الله رئیسی از حضور در انتخابات کناره گیری کرد.

دهقان در این توئیت نوشت: اینجانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در راس آن جناب آقای سید ابراهیم رییسی قرار می‌دهم.

انصراف نیکزاد از ثبت‌نام در انتخابات به نفع آیت‌الله رئیسی

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به نفع آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی انصراف داد. نیکزاد که در دوره قبل رئیس ستاد رئیسی بود در این دوره نیز نقش بسزایی در فعالیت های انتخاباتی رئیسی ایفا می‌کند.

کناره گیری محمد عباسی به نفع آیت‌الله رئیسی

محمد عباسی وزیر سابق ورزش و جوانان و کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ، روز گذشته پس از دیدار با آیت‌الله رئیسی، طی بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از سید ابراهیم رئیسی نامزد نهایی جریان انقلابی کشور، به نفع ایشان کناره گیری کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد: همه اعضای ستادها و کمیته‌ها و‌صنوف شکل گرفته را به همراهی با جناب آقای رئیسی به عنوان کاندیدای محوری جبهه مردمی و انقلابی این دوره جهت تشکیل دولتی مردمی برای ایرانی قوی دعوت می‌نمایم.

زریبافان نیز به نفع رئیسی کناره‌گیری کرد

مسعود زریبافان با انتشار بیانیه‌ای به نفع سید ابراهیم رئیسی دیگر داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف داد. در این بیانیه آمده است: اینجانب به‌عنوان سرباز نظام و ولایت و خدمتگزار مردم که به علت حضور بی‌واسطه میان مردم، آگاهی دقیق و ملموسی از مشکلات معیشتی مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی دارم و تنها راه برون‌رفت از وضعیت به شدت ناگوار را حضور پرشور و حداکثری مردم فهیم ایران اسلامی پای صندوق رای و در این رهگذر انتخابی آگاهانه می‌دانم.

علیرضا افشار در حمایت از آیت الله رئیسی از حضور در انتخابات کنار کشید

علیرضا افشار داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از دیدار با آیت الله ابراهیم رئیسی تصمیم به انصراف از ادامه حضور در انتخابات گرفت و با صدور بیانیه‌ای در حمایت از آیت الله رئیسی از انتخابات ریاست جمهوری کنارگیری کرد.