شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#آمریکا#گفتگو#نخست وزیر#وزیر خارجه

در کنفرانس خبری مشترک؛

بلینکن: درباره برجام با نتانیاهو گفتگو کردم

بلینکن: درباره برجام با نتانیاهو گفتگو کردم

وزیر خارجه آمریکا از برجام به عنوان یکی از محورهای دیدار دوجانبه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی نام برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، بعد از دیدار با یکدیگر، کنفرانس خبری مشترکی برگزار کردند.

نتانیاهو در این کنفرانس خبری، بیش از هر چیز از حمایت بی دریغ دولت جدید واشنگتن از رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه قدردانی کرد و مدعی شد این حملات وحشیانه که ۱۲ روز طول کشید؛ دفاع از خود بوده است!

وی در بخشی از ادعاهای خود گفت ما نیاز داریم روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی را تقویت کنیم. نتانیاهو در ادامه گزافه گویی های خود افزود: اگر حماس آتش بس را نقض کند؛ ما به دفاع از خود پایبند هستیم.

در مقابل، بلینکن مدعی شد که حضورش در فلسطین اشغالی دلیلی بر تعهد و پایبندی آمریکا به تأمین امنیت اسرائیل و خاموش کردن بحران در قدس، کرانه باختری و بازسازی نوار غزه است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود افزود که بایدن به حمایت از اسرائیل پایبند است و از حق دفاع این رژیم از خود حمایت می کند.

وی همچنین مدعی شد که برای جلوگیری از بازگشت به خشونت باید از ساز و کار ارسال کمک به نوارغزه بدون بهره برداری جنبش حماس از آن، حمایت کرد.

بلینکن در نهایت گفت که درباره مذاکرات وین و بازگشت واشنگتن به برجام نیز با نتانیاهو رایزنی کرده است.