شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس

پهپادهای حماس ترس را به جان آمریکایی‌ها انداخت!+جزییات

تحلیلگران نظامی آمریکا با تحلیل جنگ۱۲ روزه غزه و با پی بردن به توان جدید نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در بکار گیری پهپادهای نظامی، اکنون صراحتا اذعان می کنند که زنگ های خطر برای پایگاه های آمریکا در منطقه خاورمیانه به صدا در آمده و برای نخستین بار آمریکا فاقد برتری کامل هوایی است.

پهپادهای حماس ترس را به جان آمریکایی‌ها انداخت!+جزییات

به گزارش منیبان، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با پرداختن به این موضوع نوشت: پرواز پهپادهای مسلح در اقصی نقاط منطقه خاورمیانه از یمن تا عراق و اکنون در باریکه غزه، هشداری  تهدید آمیز  برای آمریکا و پایگاه های آن در این منطقه  به شمار می رود. به گفته کارشناسان نظامی، اکنون آمریکا برای نخستین بار فاقد برتری کامل هوایی در این بخش از جهان است.

لس آنجلس تایمز  نوشت: آنچه که از تصاویر ویدیویی انتشار یافته از این جنگ مشاهده شد، به کار بردن پهپادهای مسلح به کلاهک جنگی از سوی گروه حماس (جنبش مقاومت اسلامی) بود. پهپادهایی که  با فناوری خود آنها ساخته شده ؛ این بدان معنی است که این گروه از یک قدرت جنگی مهیبی برخوردار است .

این نشریه آمریکایی افزود: افزایش پرواز پهپادهای مسلح در نقاط مختلف خاورمیانه از یمن تا عراق و  اکنون باریکه غزه که قادرند اهداف حساسی همچون تاسیسات نفتی، مخفیگاه های نظامی و سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهند به معنای ان است که پایگاه های آمریکا نیز در این منطقه مصون از این حملات نیستند.

 

آمریکا برای نخستین بار فاقد برتری کامل هوایی است

بنابراین گزارش؛ ژنرال «کنت اف. مکنزی» (Kenneth F. McKenzie) یکی از فرماندهان ارشد در منطقه خاورمیانه ماه گذشته ضمن ابراز نگرانی در این مورد به کنگره آمریکا گفت: وجود پهپادهای مسلح در ابعاد کوچک و متوسط تهدیدی جدید و پیچیده علیه نظامیان آمریکایی و دیگر متحدان آمریکا در منطقه خاورمیانه به شمار می رود.

این ژنرال آمریکایی به صراحت به کنگره گفت: برای نخستین بار و از زمان جنگ کره آمریکا بدون برتری کامل هوایی دراین منطقه از جهان حضور دارد.

پهپادهای حماس از سطح پروازی دشوار جهت رهگیری برخوردارند

لس آنجلس تایمز در ادامه این گزارش نوشت: در جنگ غزه، اسرائیل برای هدف قرار دادن پهپادهایی که از باریکه غزه به پرواز در آمدند ناچار بود از جنگنده های خود استفاده کند که این جنگنده ها هم احتمال داشت مورد هدف قرار گیرند.

این نشریه آمریکایی نوشت: یکی از ویدیوهای انتشار یافته از این نبرد نشان می دهد که یک فروند جنگنده اف-۱۶ در پی رهگیری یک فروند پهپادی که از سوی حماس به پرواز در آمده بود با خطر سقوط و کشته شدن خلبان مواجه بود. صدایی در کابین مدام به خلبان نسبت به کاهش شدید ارتفاع هشدار می دهد؛ رهگیری این پهپادها به علت سطح بسیار پایین آن برای چنین جنگنده هایی بسیار خطر آفرین است.

 

پهپادها می توانند ساخت چین باشند

لس آنجلس تایمز در باره توانایی جدید جنبش مقاومت اسلامی حماس در بکارگیری پهپادهای مسلح نوشت: اکثر کارشناسان نظامی آمریکایی و اسرائیلی پهپادهای به کار رفته در منطقه را از جانب ایران می دانند اما آنها لزوما ایرانی نیستند.

لس آنجلس تایمز نوشت: به گفته برخی از مقامات آمریکایی ، ساخت قطعات مختلف این پهپادها می تواند ساخت کشور چین  باشد که به راحتی قابل دسترس و از  قیمت اندکی برخوردارند و می توان آنها را به شکل یک پهپاد مسلح و نظامی تبدیل کرد.

لس آنجلس تایمز افزود: اکنون مقامات  و تحلیلگران نظامی آمریکایی می گویند با چنین وضعیتی حملات علیه مواضع آمریکا و دیگر متحدان واشنگتن در منطقه خاورمیانه می تواند به دفعات رخ دهد.

وزارت بهداشت فلسطین، مستقر در نوار غزه ۳۱اردیبهشت ماه ۱۴۰۰  با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۲۴۸ تن رسید، درهمین حال شمار زخمی‌های شهروندان فلسطینی نیز یکهزار و ۹۱۰ نفر است.  از مجموع شهدای  حملات ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۶۶ نفر کودک، ۳۹ نفر زن و ۱۷ نفر سالخورده هستند.

نظامیان غاصب صهیونیست از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را شروع کردند.

گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین‌های اشغالی کردند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از۱۱روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور  اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ، میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.