به گزارش پایگاه خبری نشان :

رضا میرزایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: نصب و راه‌اندازی کولر باید از طریق سرویس‌کار مجاز انجام شود و مطالعه دفترچه راهنمای کولر نیز ضروری است.

او افزود: هر ساله تعداد زیادی از هموطنان به علت رعایت نکردن اصول ایمنی برق در کولر‌های آبی دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

میرزایی با اعلام اینکه در بسیاری از موارد، افراد به علت بی‌تجربگی برق را قطع نمی‌کنند و دچار برق‌گرفتگی می‌شوند، تصریح کرد: هنگام سرویس، باید کولر حتما خاموش باشد و شهروندان توجه داشته باشند، قطع بودن کلید کولر، دلیل بر برق‌دار نبودن سیستم‌های کولر نیست و در صورت امکان باید حتما برق ساختمان قطع شود.  

او با تاکید بر ضرورت کنترل مسیر انشعاب جریان برق و سیم‌کشی کولر و اطمینان از سالم بودن آن، بیان داشت: در مواقع ترک منزل در مدت‌زمان طولانی و مسافرت، حتما جریان برق و آب کولر قطع شود.

میرزایی با اشاره به لزوم نصب فیوز مناسب در کولرها، گفت: شهروندان توجه داشته باشند، ریختن آب با شیلنگ روی پوشال‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه در نصب کولر‌ها باید دقت شود که خطر سقوط نداشته باشد، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از آتش‌سوزی، کولر‌ها در مکان‌های امن و با فاصله از دودکش‌ها نصب شوند.