شهر خبر
نشست خبری سخنگوی دولت| در حال تکمیل

کشف ۲ هزار ۶۰۰ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز/ استراتژی نظم بخشی به تولید رمز ارز‌ها

سخنگوی دولت با بیان اینکه تعداد مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در فروردین ماه به ۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسید که اینها ۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند، گفت: استراتژی ما این است که تولید رمز ارز‌ها را نظم بخشی کنیم.

خبرگزاری میزان - علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه که به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به علت قطعی برق در روزهای گذشته اظهار کرد: صنعت برق کشور توانایی پوشش مصرف متعارف را داشته است و هم اکنون ۵۸۸ واحد نیروگاه حرارتی در کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۳۰۰ مرکز غیر مجاز  استخراج  رمز ارز  در زمستان گذشته در کشور کشف شد، گفت: تعداد مراکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در فروردین ماه به ۲ هزار و ۶۰۰ مورد رسید که اینها ۲ هزار مگاوات برق مصرف می‌کنند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه استراتژی ما این است که تولید رمز ارز‌ها را نظم بخشی کنیم، گفت: در گذشته تنها دستگاه های استخراج رمز ارز توقیف می شد اما این بار با کسانی که تخلف می‌کنند با هماهنگی که با دستگاه قضایی شده است؛ علاوه بر ضبط دستگاه‌ها با افراد متخلف نیز برخورد می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه  از روز گذشته هزار مگاوات برق از نیروگاه هسته‌ای بوشهر به مدار پیوست، بیان کرد: چند روز طول می‌کشد تا  این ظرفیت به بار بنشیند. 


وی با بیان اینکه ظرفیت تولید برق در دولت تدبیر و امید ۲۰ هزار مگاوات افزایش یافته است، افزود: این افزایش ظرفیت برق در دوران تحریم و در دورانی که درآمد ارزی محدود بود، انجام شده است. کاش دولتی می‌آمد و در شرایط تحریم قرار می‌گرفت تا شما واقعا می‌دیدید کار کردن در شرایط تحریم چقدر سخت است.


ربیعی با اشاره به اینکه دولت کار‌ها را رها نکرد است، کفت:اقدامات با دقت در حال پیگیری است تا فشاری بر مردم وارد نشود. 


ربیعی با بیان اینکه خرداد امسال با اوج مصرف ۹ هزار مگاوات نسبت به سال قبل افزایش مصرف داشتیم، گفت: افزایش دمای هوا زیاد بود و سیستم‌های سرمایشی زودتر وارد مدار مصرف شدند که باعث بروز خاموشی ها شد. 

وی با بیان اینکه ما به ۳۲۰  دستگاه ماینر برای استخراج رمز ارز مجوز دادیم، گفت: ولی بعدها دیدیم در مراکز فرهنگی که به آن‌ها برق مجانی می‌دهیم و در برخی خانه‌هاف شهرک‌های صنعتی و جا‌هایی که تصور نمی‌کردیم دستگاه گذاشتند و ۲ هزار مگاوات در این جهت مصرف برق افزایش یافت.

 

در حال تکمیل/