شهرخبر

قوه قضاییه بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت نمی کند

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت که برگزاری انتخابات به عهده وزارت کشور بوده و نظارت بر آن عهده شورای نگهبان و قوه قضاییه در فرآیند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری آن مداخله ای ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه خاطر نشان کرد: انتخابات فرصت مناسبی است برای بازسازی ارکان اقتدار کشور و ایجاد تحول با اتکای بر سرمایه‌های داخلی کشور. انتخابات صحنه نقش‌آفرینی مردم در آینده سیاسی و اجرایی کشور است. حضور مردم مایه اقتدار و انتخاب مردم زمینه‌ساز تحول اجتماعی است. مردم به خوبی می‌دانند که برگزاری انتخابات به عهده وزارت کشور و هیئت‌های ارجاعی و نظارت بر انتخابات به عهده شورای نگهبان است و قوه قضائیه در فرایند اجرا و نظارت بر نحوه برگزاری انتخابات مداخله‌ای ندارد.

وی افزود: البته قوه قضائیه در موضوع انتخابات همانند دیگر موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به موجب قانون سه مأموریت مهم دارد؛ 1- پیشگیری از وقوع جرم 2- رسیدگی به جرائم و تخلفات احتمالی و 3- نظارت بر حسن اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی و به همین منظور و بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضائیه، در سراسر کشور ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل و با تعیین شعب و قضات ویژه وظایف این قوه با مراقبت و دقت‌های لازم در حال اجراست. ما به عنوان قوه قضائیه رعایت و التزام به قانون و اخلاق را به همه نامزدها و ستادها و هواداران آنها و به تمام شهروندان توصیه می‌کنیم.