شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت علوم#قرآن و عترت#جدید

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد

وزارت علوم میزبان ششمین جشنواره قرآن و عترت شد/افزودن بخش نهج‌البلاغه به جشنواره

وزارت علوم میزبان ششمین جشنواره قرآن و عترت شد/افزودن بخش نهج‌البلاغه به جشنواره

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اعلام اینکه وزارت علوم میزبان ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان خواهد بود، گفت: بخش نهج البلاغه به عنوان بخش جدید به این جشنواره اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت (ع) دانشجویان سراسر کشور که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: هر جامعه‌ای که از قرآن غفلت بورزد و این کتاب آسمانی در آن جامعه مهجور باشد‏، آن جامعه خار و ذلیل خواهد شد و عوارض‌ جبران ناپذیری گریبانگیر آن جامعه می‌شو؛ ما این مسأله را بارها به چشم خودمان دیده‌ایم و قطعا این گونه افراد و جوامع در آخرت باید پاسخگوی مهجوریت قرآن باشند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به قرآن کریم و گرایش به معنویت در جامعه دانشگاهی ما در حدی است که خوشبختانه بزرگترین جشنواره‌های قرآن و عترت در فضای دانشگاهی برگزار می‌شود و ما باید همواره برای متبلور شدن و بروز این استعدادهای قرآنی در سطح دانشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام داده و از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌ را ببریم.

حجت‌الاسلام رستمی با تأکید بر اینکه باید برای ترغیب بیشتر جامعه دانشگاهی به قرآن و معارف اهل بیت(ع) بیش از پیش کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: خداوند را شاکر هستیم که به برکت این انقلاب اسلامی و نهضت شهدای والامقام،  در کشور توجه خاصی به قرآن شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: البته فاصله ما در مسیر فعالیت‌های قرآنی، با آنچه که باید باشیم فراوان است، اما راه طی شده در این مسیر، نورانی و ارزشمند است و باید برای تجلی بیشتر در دل، ذهن و جان مردم بیش از پیش تلاش کرد چرا که این جامعه به برکت نورانی توجه و عمل به قرآن، به عزت‌های بی‌نظیری دست یافته است.

این مقام مسؤول با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: امروز سوم خرداد ماه سالروز بزرگداشت فتح خرمشهراست و این حادثه تاریخی، حماسه بزرگ پیروزی ملت ایران بود. ملتی که با تکیه بر خداوند متعال در مقابل جهانی از ظلم‏، استبداد، استکبار، سلطه‌جویی، ارتجاع و خیانت ایستادگی کرد و این حماسه بیانگر تحقق وعده الهی بود.

رستمی گفت: امروز یکی از روزهای تجلی وعده خدا بر این ملت بود و مادامی که ما در این مسیر حرکت کنیم، قطعا این وعده‌های الهی بیشتر محقق می‌شود و باید همواره بتوانیم به قله‌های ارزشمندی که شایسته مؤمنان است، برسیم. خداوند وعده امامت، پیشوایی و میراث داری به برای بندگان صالح خود داده و اگر در این مسیر استقامت بورزیم و شکیبا باشیم و در مسیر خدا حرکت کنیم، وعده های الهی محقق می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین ضمن تشکر از مجموعه وزارت بهداشت به خاطر برگزاری این جشنواره در سطحی قابل قبول گفت: از همین جا از همه دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری این جشنواره به ویژه همکاران خدوم در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت تشکر می‌کنم که در ایام کرونا و در شرایط خاص، توانستند این چنین جشنواره‌ای را به سرانجام برسانند. تعطیلی دانشگاه‌ها به واسطه محدودیت‌های کرونایی و مسؤولیت پرخطیر وزارت بهداشت در مواجهه با این ویروس منحوس نتوانست مانع از برگزاری این جشنواره شود و خدا را شاکر هستیم که در این جشنواره ملی، شاهد توفیقات دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در رشته‌های مختلف بودیم.

رستمی افزود: بدون شک، برگزاری این جشنواره‌ها و اتفاقات خوبی که در دوره سخت کرونا در سطح دانشگاه‌ها رقم خورد، یک تجربه خوب برای مراکز آموزش عالی کشور در برگزاری بهتر این گونه جشنواره‌ها است و امیدوارم در ادوار آینده، بتوانیم شاهد برگزاری با کیفیت‌تر این مسابقات باشید. هر چند خوشبختانه هر دوره جشنواره به لحاظ کمی و کیفی بهتر از دوره قبل برگزار می‌شود. وزارت علوم میزبان جشنواره بعدی است و از آنجا که مرجع اصلی تحقیقات و فناوری کشور است بی‌شک شایسته میزبانی این جشنواره خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: خدا را شاکر هستیم که بار دیگر در یکی از ارزشمندترین و با فضیلت‌ترین محافل قرآنی دانشگاهی هستیم و حضورمان در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور را به فال نیک می‌گیریم. شما دانشجویان و فعالان قرآنی حاضر در این جشنواره به واقع دسته‌گل‌ها و ثمره‌های تربیت قرآنی در فضاهای دانشگاهی هستید و این افتخار بزرگی برای جامعه دانشگاهی است.

وی یکی از اتفاقات مثبت در جشنواره امسال و ادوار آینده را افزوده شدن بخش نهج‌البلاغه و همچنین صحیفه سجادیه عنوان کرد و گفت: نام این جشنواره ملی، قرآن و عترت است اما به واسطه استقبال دانشجویان از بخش‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، ما امسال  شاهد برگزاری مسابقات در این دو رشته بودیم. البته دو جشنواره مجزا در زمینه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط عزیزان‌مان در دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد که مورد استقبال دانشجویان بود. امید است در جشنواره‌های آتی، به صورت مفصل‌تر به بخش صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه پرداخته شود و در جشنواره‌های کشوری و ملی شاهد رقابت دانشجویان در این دو بخش باشیم.

رستمی ضمن تبریک به شرکت‌کنندگان جشنواره ملی به واسطه مقام آوری در رشته‌های مختلف گفت: شما عزیزان دانشجو و فعالان عرصه قرآنی که توانستید در رشته‌های مختلف این جشنواره حائز مقام‌های برتر شوید، خادمان قرآن کریم هستید و امیدوارم این افتخار آفرینی و کسب مقام‌های برتر با شفاعت و روسپیدی شما نزد خداوند، توأم شود.

به گزارش مفدا، وی در پایان درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: برگزاری باشکوه و با بصیرت انتخابات، می‌تواند زمینه ساز رسیدن به سربلندی بیشتر نظام ایمانی انقلابی شود. امید است انتخاباتی در پیش داشته باشیم که پیروزی و سربلندی ایران اسلامی را به همراه داشته باشد. قطعا این انتخابات، یکی از صحنه‌های امتحان این ملت در برابر رسیدن به اهداف متعالی کشور و سربلندی این نظام ایمانی، قرآنی و انقلابی است.

انتهای پیام