شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بخش خصوصی#سرمایه‌گذاری#سرمایه گذاری

هدف‌گذاری برای افزایش سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر


هدف‌گذاری برای افزایش سرمایه‌گذاری 500 میلیارد تومانی بخش خصوصی در بنادر

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردی از هدف گذاری افزایش ۵۰۰ میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد منتصر کوهساری درباره اهداف توسعه‌ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: امروزه بنادر به عنوان دروازه های اصلی ورود و خروج کالا به کشورها محسوب می شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می تواند در شکوفایی تولید و اقتصاد آن کشور نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا کند.

وى ادامه داد: در این بین دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل مناسب در پسکرانه ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات ایفا می کند و در حقیقت لازمه کارایی بالای بنادر؛ وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت بالا برای پشتیبانی کامل از تولید در سطح کشور است. 

معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى تاکید کرد: امروزه استفاده از ظرفیت های لجستیکی بنادر و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در پسکرانه های بنادر به عنوان یک فرآیند کلی در پیشرفت اقتصاد و توسعه فعالیت های تولیدی در کشورها مدنظر قرار گرفته است.

وی گفت: پارک های لجستیکی در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل، با هدف توانایی جذب مراکز اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه محلی، منطقه اى، جهانی و همچنین ارائه خدمات ارزش افزوده در حمایت از تولید ملی در کشور و رفع موانع موجود در بخش تولید، نقش اساسی را بر عهده دارند.

کوهسارى با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردى با ایجاد فضای وسیع در سرمایه گذاری و لحاظ مشوق هاى لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح های تولیدی و تبدیلی در نظر دارد تا در جهت افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی از اعتبار 160 به 165 هزار میلیارد ریالى برسد، گفت: سازمان بنادر در جهت توانمندی سازی سرمایه گذاری در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی، بازنگری برخی از قراردادهای سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/