شهر خبر

اعمال جریمه در صورت عدم تعویض به موقع گواهینامه

رییس پلیس راهور استان البرز گفت: به موجب قانون، تأخیر در تعویض به موقع گواهینامه، به ازای هر سال، مشمول جریمه خواهد بود.

اعمال جریمه در صورت عدم تعویض به موقع گواهینامه

به گزارش منیبان؛ غلامعلی شرق، رییس راهنمایی و رانندگی استان البرز، گفت: رانندگان باید مراقب تاریخ اعتبار درج شده بر روی گواهینامه های رانندگی خود باشند چرا که در صورت عدم تمدید گواهینامه با جریمه مواجه خواهند شد.

رییس راهنمایی و رانندگی استان البرز بیان کرد: دارندگان گواهینامه‌های رانندگی یک ماه زودتر، پیش از اتمام اعتبار گواهینامه خود باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کرده و نسبت به تمدید گواهینامه خود اقدام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به موجب قانون، تاخیر در تعویض به موقع گواهینامه، به ازای هر سال تأخیر مشمول جریمه خواهد شد و رانندگی با گواهینامه فاقد اعتبار علاوه بر تخلف، برابر قانون در صورت کنترل پلیس مشمول جریمه و توقیف خودرو می‌شود.

شرق ادامه داد: در صورت وقوع تصادف در حال حاضر تا سقف خسارات ۱۱ میلیون تومان بدون کروکی بیمه پرداخت می کند، اما در صورتی که در زمان وقوع حادثه راننده فاقد گواهینامه معتبر باشد حتماً باید پس از ترسیم کروکی به بیمه مراجعه کند.

او تصریح کرد: دارنده گواهینامه موظف است ظرف یک ماه پیش از پایان مهلت مقرر، برای تمدیدمدت اعتبار یا تعویض آن به دفاترپلیس + ۱۰ مراجعه کند.