شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سیلاب#آبگرفتگی

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، درباره سیلاب و آبگرفتگی معابر برای امروز در ۵ استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیلاب در ۵ استان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به شدت بارشهای امروز نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلاب وخسارت به محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی و شرقی،اردبیل، زنجان و شمال کرمانشاه هشدار داد.

«کبری رفیعی» درباره وضعیت آب وهوای امروز گفت: امروز در شمال غرب و غرب بارش باران پیش‌بینی می‌شود. هم چنین در مناطقی از اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، سمنان، گیلان، شرق گلستان و تهران در ساعات عصر بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

 وی ادامه داد: به تدریج بارش‌ها، استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم، شمال فارس، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان،چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد را نیز در برمی‌گیرد.

رفیعی گفت: شدت بارش‌ها امروز به زنجان و اذربایجان غربی و شرقی مربوط می شود. اما شدت بارش روز چهارشنبه در مازندران است و شمال شرق کشور همدان اصفهان و یزد نیز بارش باران خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: همچنین در این روز شاهد کاهش نسبی دما در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور خواهیم بود. و آب های خزر تا فردا و شرق عمان تا پایان هفته مواج است.

به گفته رفیعی امروز و فردا در تهران احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در اذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه با توجه به شدت بارش ها احتمال سیلاب و ابگرفتگی معابر عمومی و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد. برخورد صاعقه و کاهش کیفیت هوا نیز پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رفیعی، آسمان تهران صاف تا نیمه‌ابری است و در برخی ساعات افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق  پیش‌بینی می‌شود. امروز دمای تهران به ۳۲ درجه بالای صفر می رسد و پیش بینی فردا خداقل دما در تهران ۲۱ درجه بالای صفر