شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غزه#دلار#میلیون دلار

خسارت ۳۶۸ میلیون دلاری شرکت‌های صهیونیستی در جنگ غزه


خسارت 368 میلیون دلاری شرکت‌های صهیونیستی در جنگ غزه

اتحادیه تولیدکنندگان اسرائیل در بیانیه‌ای خسارت‌های متحمل شده به شرکت‌های صهیونیستی را ۳۶۸ میلیون دلار تخمین زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویترز، اتحادیه تولید کنندگان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت‌های این رژیم در طول جنگ 11 روزه غزه به میزان 1.2 میلیارد شکل (368 میلیون دلار) متحمل خسارت شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز نماینده حدود 1500 شرکت و 400 هزار کارگر این اتحادیه افزود که بیشترین خسارت به دلیل ماندن کارمندان و کارگران در خانه‌هایشان به دلیل شلیک موشک‌های مقاومت غزه است.

بر اساس گزارش اتحادیه مذکور حدود یک سوم کارگران در جنوب فلسطین اشغالی در محل کار حضور نداشتند ، در حالی که حدود 10٪ در خانه های مناطق نزدیک به مرکز تجاری کشور در مرکز نهاد اقامت داشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است که نبود کارگران منجر به کاهش چشمگیر تولید شرکتهای صنعتی، کاهش فروش و آسیب مستقیم به درآمدها شد.

موشکهای مقاومت که به فلسطین اشغالی پرتاب می‌شدند خسارت زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کردند. دفتر رسانه‌ای حماس خسارت وارده به کارخانه‌ها، منطقه صنعتی این بخش و سایر تأسیسات 40 میلیون دلار و خسارت‌های وارد شده به بخش انرژی را 22 میلیون دلار اعلام کرد.

رژیم صهیونیستی هنوز آمار نهایی میزان خسارت مالی ناشی از جریان جنگ 11 روزه غزه اعلام نکرده است.

اتحادیه تولیدکنندگان گفت که 50٪ کارخانه اسرائیلی در اثر اصابت ترکش از موشک‌ها ، میلیون‌ها شکل آسیب مستقیم دیدند. تخمین این انجمن شامل خسارات غیر مستقیم نبوده است.

در نبرد بزرگ قبلی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس در جنگ 2014 که به مدت هفت هفته درگرفت، بانک مرکزی اسرائیل خسارات وارد شده به اقتصاد این رژیم را حدود 3.5 میلیارد شکل تخمین زد.

انتهای پیام/