شهر خبر

الرکابی: برگزاری انتخابات سوریه نشانه موفقیت دمشق با وجود همه توطئه‌هاست


الرکابی: برگزاری انتخابات سوریه نشانه موفقیت دمشق با وجود همه توطئه‌هاست

نماینده پارلمان عراق با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه در موعد مقرر با وجود همه توطئه‌ها علیه دمشق آنرا به مثابه موفقیتی برای دمشق قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، «کاطع الرکابی» نماینده پارلمان عراق که ریاست هیئت پارلمانی این کشور به منظور نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری سوریه را برعهده دارد و در دمشق به سر می برد، اعلام کرد: برگزاری انتخابات در سوریه در موعد قانونی آن به مثابه موفقیت دمشق و اثبات توان آن برای اداره این کشور با وجود همه دشواری‌ها و توطئه‌ها علیه سوریه است.

وی که در دمشق به سر می‌برد، افزود: ما در جریان گشتی که در شهر دمشق زدیم، شاهد تجمعات و گردهمایی مردمی در حمایت از انتخابات ریاست جمهوری بودیم که این نمایانگر دفاع سوری‌ها از آرای خود و همسویی قوی با انتخابات است.

 

الرکابی بیان کرد: اقدامات یکجانبه غرب علیه ملت سوریه محکوم است. عراقی‌ها و سوری‌ها، دردها و اشتراکات بسیاری دارند و شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند از تحریم‌های ظالمانه تا اقدامات دیگر. امیدواریم که روزی بیاید که دمشق به عافیت کامل برسد.

وی درباره تلاش‌های غرب برای خدشه وارد کردن بر انتخابات سوریه هم گفت: این قبیل اقدامات بعید نیست به ویژه که آنها در راستای بی‌ثباتی در کشورهای عربی و ایجاد اختلاف میان کشورهای عربی با در پیش گرفتن سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن»، حرکت می‌کنتد.

الرکابی اقدامات برخی کشورها در ممانعت از شرکت سوری‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سوریه را محکوم کرد و گفت: سوریه از ابتدا متوجه این توطئه و طرح‌ها علیه خود که هدفش بحرانی کردن اوضاع سوریه با هدف پیاده کردن خواسته های غرب در منطقه است، شد.

انتهای پیام/