واکنش عجیب و غریب یک استقلالی به لیست تیم ملی

هاشم بیک زاده پیشکسوت استقلال امیدوار است این تیم در تابستان با تغییر و تحول زیادی رو به رو نشود و بازیکنان کلیدی‌اش را حفظ کند. بیک زاده می‌گوید وریا غفوری توانایی حضور در لیست تیم ملی فوتبال ایران را دارد و دراگان اسکوچیچ باید درخصوص عدم دعوت از او پاسخگو باشد.

ترکیب استقلال نیاز به استفاده از بازیکنان جوان دارد؟

بله، ایده خوبی است تا آنها هم در این چرخه استفاده از بازیکنان قرار بگیرند و کمی‌تجربه به دست بیاورند. می‌دانم استقلال چند ماه دیگر با الهلال بازی دارد و این یک بازی کاملاً حیثیتی است، اما مجیدی اگر می‌خواهد از آن بازی سربلند بیرون آید، باید از امروز برای بازی دادن به جوان‌ترها ریسک کند؛ هرچند میدان دادن به جوان‌ها در فوتبال ریسک نیست، بلکه نوعی سرمایه گذاری است. استقلال که قهرمانی لیگ را از دست داده، حداقل از این فرصت استفاده کند تا چند بازیکن جوان میدان ببینند، باتجربه شوند و برای دیدار مقابل الهلال آماده شوند. این ریسکی است که قطعاً جواب خواهد داد.

به نظر شما بازیکنان پس از آسیا خسته بودند؟

فکر نمی‌کنم استقلال به دلیل خستگی در این 2 بازی افت کرده باشد. استقلال مقابل ذوب آهن موقعیت زیاد داشت. وقتی تیمی‌که موقعیت زیاد دارد و مالک توپ هم هست نمی‌توانیم بگوییم خسته بوده است. خستگی یعنی اینکه تیم حریف به شما فشار بیاورد و 6-7 موقعیت گل داشته باشد ولی استقلال مقابل ذوب آهن به این صورت نبود. تیم ذوب آهن دوتا موقعیت آورد و دوتای آن به گل تبدیل شد. استقلال باید از موقعیت‌هایش بهتر استفاده می‌کرد و شرایط را به نفع خود رقم می‌زد. من نمی‌توانم بگویم خستگی را بهانه کنیم چون تیمهای دنیا هر سه چهار روز بازی می‌کنند البته استقلال در آسیا تحت فشار بود اما بازیکنان این تیم خسته نبودند.

عملکرد وریا غفوری به عنوان کاپیتان را چطور می‌بینید؟

وریا غفوری از لحاظ فنی در استقلال عملکرد خیلی خوبی داشته و حتی در دوران افتش هم از بازیکنان جدیدی استقلال برای سمت راست خرید بهتر بوده است. به نظرم به غیر از یکی دو سال اول که وریا مصدوم بود بقیه سال‌ها عملکرد مساعدی داشته و هر وقت کارشناسان می‌خواستند انتقاد کنند او با عملکردش جواب آنها را داد. او البته جا دارد که بهتر هم باشد اما عدم حضورش در لیست تیم ملی واقعا عجیب بود. چطور می‌شود که او حتی در این سطح در اردوی تیم ملی حضور ندارد. به نظرم اسکوچیچ باید در این باره پاسخ بدهد که چرا غفوری را نمی‌بیند و او حتی در آماده ترین سطحش هم نباید در تیم ملی حضور داشته باشد.

از عملکرد فرشید اسماعیلی هم تعریف زیادی می‌شود.

به نظرم او در حال حاضر بهترین‌هافبک ایران است که می‌تواند در تیم ملی هم بازی کند. اسماعیلی تنهاهافبک بازی ساز ایران است که در تمام درگیری‌ها حضور دارد و ضریب جنگندگی تیم را بالا می‌برد. او هر زمان سرحال باشد استقلال سرحال است و بسیار در روند یک بازی تأثیر گذار است.

هواداران نگران تغییرات زیاد دوباره در تیم هستند.

این نگرانی به حق است. هر موقع که یک تیم نتیجه نمی‌گیرد ناخواسته این تغییر و تحولات به وجود می‌آید. تیمی‌که قهرمان می‌شود می‌گویند این بازیکنان خوب هستند و شرایط خوب است و سعی می‌کنند ثبات تیم را بیشتر و تیم را حفظ کنند. در نقل و انتقالات معمولا یک تعدادی بازیکنان به تیم اضافه می‌شوند ولی چون نتیجه نمی‌گیرند آن بازیکنانی که آمدند زیر سوال می‌روند. حالا الان تمرکز باشگاه استقلال باید روی این باشد که تیم را حفظ کنند و بازیکنان را از دست ندهند. ان شاالله که استقلال بتواند حداقل جام حذفی را به دست بیاورد که یک مقدار شرایط تیم نرمال شود.