به گزارش برنا؛ برنامه‌های حمایت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از دانش آموزان بازمانده از تحصیل و اختتامیه رویداد رویش احسان با محوریت تحقق عدالت آموزشی با حضور  محمد مخبر ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام صبح امروز برگزار شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدای برنامه گفت: اگر نظامی بر پایه عدالت باشد توسعه پیدا می کند و می تواند در آینده موفق باشد.

او افزود: عدالت آموزشی یکی از محوری ترین عدالت ها است و دانش آموزان در صورت عدم تحقق عدالت آموزشی محروم می شوند.

 رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: تا کنون دوهزار مدرسه و هزار  مدرسه کانکسی ایجاد کردیم تعدادی از دانش آموزان از آموزش محروم هستند و این نمایشگاه نشان داد می توان این نقیصه را برطرف کرد.

او افزود در سیستان و بلوچستان ۶۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته البته  آموزش در مناطق محروم کمیت و کیفت آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد.

مخبر درباره آموزش در مناطق محروم گفت بیش از ۶۰ درصد مدارس در مناطق صعب العبور مورد توجه قرار گرفته و تمرکزگرا ارایه خدمات نرم افزاری در این مناطق است. تلویزیون در این مناطق وجود دارد و باید بتوان تجهیزات را در اختیار قرار داد.

از امسال قرار است هزار مدرسه کانکسی ثابت شود.

او گفت فاز سوم واکسن کرونا به ۵۰ درصد رسیده و با اجاز وزارت بهداشت در اختیار مردم قرار کرفته می شود و در خرداد واکسن ها در اختیار عموم قرار کرفته میشود هم اکنون ۸۰۰ تا یک میلیون تولید و در دو ماه آینده تولیدات به ۴ تا ۵ میلیون می رسد.

۶۰ هزار تبلت در سال گذشته تولید و قرار است برنامه نصب شود تا دیگر نیازی به تیلت نباشد